Tankar blir till ord !

Alla inlägg under februari 2009

Av Matilda - 17 februari 2009 17:06

Nu har jag inte skrivit på jättelänge. Men jag ska väl skriva ner lite om vad jag tyckte om helgen som var tänkte jag!


Fredag: Hela dagen var värdelös! Hade ingenting att göra alls!Men sen ringde Johanna! (Min räddare i nöden). Hon och Åsa var på Etage och ville att jag skulle komma hit! Visst åkte jag dit!! Vi satt där i kanske en timme. Men det var så lite folk så vi bestämde oss för att dra tvärs över gatan till People och kolla läget där. Och visst var det mer folk där! Johanna och Åsa var tvar till 1 kanske. Sen ville Johanna hem. Erika och Agge kom när dom skulle åka, så jag stannade kvar med dom. De va ett jävla drag den kvällen vill jag lova! Jag hade jättekul! :D





Lördag: Vaknade kl 9 eftersom jag hade lovat brorsan att hjälpa honom att ge mamma och pappa frukost på sängen om han hämtade mig kvällen innan. Och jag gjorde de jag lova! =)

Mamma frågade om jag ville med och kolla på mina bror (Joakims) nya hus!
Absolut ville jag det!
Och det var huuuuur mysigt som helst!
Träffade även Jocke's flickvän, Johannas, son Jonte. Glad och söt grabb!! =)

Efter att vi var där så bar det av till äldsta brorsan där vi käkade middag och tårta och lekte med Märta (brorsdottern). Kollade på melodifestivalen där med... Vad ska jag säga....? Inte jättemycket bättre än förra veckan.. Men rätt låtar som gick till finalen denna gång iaf! =)
Men Markoolio.. Haha.. Vad ska man säga..? De va ändå rätt roligt att dom drev med Rysslands vinnande bidrag från förra året! Ha!
Sen åkte vi hem. Jag satt och gjorde ingenting då min telefon ringde. Det var Kent som ville att jag skulle åka in till stan och gå på krogen med honom och Micke. Visst..! Jag hade inget annat för mig. Så jag åkte in.. Det sög rätt hårt.. Lite folk, alla var typ 17 - 18 år.. Så vi satt och skrattade åt folk hela kvällen! De va ändå rätt kul! =)


Söndag: Hände inte mycket alls.. Jag pluggade lite och kände mig Liiiiite duktig!!


See ya!!

Av Matilda - 8 februari 2009 20:42

 

Seriöst!? Vad hände igår egentligen!? Haha..
Jag satte mig i soffan med chips och var helt taggad! "Äntligen börjar Melodifestivalen igen!"
Men det började med
Nina Söderquist - som hade en rätt bra låt.. Men de va ju inget för melodifestivalen. Tyckte Jag iaf..!
Men sen börjar de gå utför..
Jonathan Fagerlund - ..Hallå! Kunde han inte ha hållt sina rullande höfter med sina pojkbands snubbar ist? :/
Shirley Clamp - sjukt bra röst, men.. Nej... (Kom oxå sist i tävlingen.. Ge upp?)

Scotts - Bra, men lite konstig text på låten.. Eller!?
Emilia - ..HALLÅ! Va hände där!? Sjukt konstig start på låten.. Och de lät som hon hade en bubbla i halsen hela låten!
Alcazar - Dom kör sin grej, vilket deras fan säkert tycker om.. Men.. Hur många gånger ska ni vara med? Till final iaf!
Caroline af Ugglas - ..........? VA!? "Är detta på riktigt!?" Var min första tanke när hon började sjunga..! Nej... Nej..! Usch!!
Marie Serneholt - Jag tyckte de va kvällens bästa låt..! Men att hon inte gick till andra chansen, men att Caroline gjorde det...! VILKET SKÄMT!
 Nej jag hoppas verkligen att det blir bättre nästa vecka.. Hur ska det annars gå för oss i stora finalen lixom?!
Skärpning Sverige!!

Av Matilda - 4 februari 2009 22:16

Folk säger att djur inte har några känslor..!

Jag själv tror starkt på att alla djur har känslor, min familj och mina vänner med! Men det finns ju dom som tvekar!
Då tycker jag att dom ska ta och kolla på denna video!

Detta handlar om Christian the Lion! Han blev uppfostrad av dessa killar när han var en liten unge! Men han blev ju stor och dom kunde inte behålla honom, självklart! Så dom släppte ut honom i de fria!
Kolla själva! =) :

http://www.youtube.com/watch?v=rkglYMYbyeo


Detta visar ju klart och tydligt att ALLA har känslor!
Annars skulle väl inte Christian i denna video bokstavligt hoppa upp i deras famnar och krama om dom och "gnugga" sitt huvud mot deras!!! Han blev ju självklart glad över att se dom igen!

Hmm.. Tänk om nu alla som inte tror på detta! Det finns ju på film!


Och detta leder mina tankar på en gång till ett mail jag fick av min mamma idag. Och jag tänkte på en gång att det var nåt kedjebrev. Men jag öppnade och kollade. Jag läser mailet och blir alldeles chockad!

Här står det att i Norge och Kanada så har man börjar med en ny 'sport', som dom beskrev det som! Det går ut på att Klubba ihjäl sälar!!

<--- HUR FAN TÄNKER FOLK!?!?

Jag blir äcklad när jag tänker på det! Och när jag såg bilderna blev jag ännu mera äcklad! Jag tänker inte lägga upp dom.. Inte NÅN av dom! För det kan va ibland det värsta jag har sett! Jag förstår inte..!
Är det NÅN som förstår dig på detta?! Nej usch och fyyy!!


Och då tänker man ju också på djur som blir flådda levande för att t ex pälsen ska bli finare!! *?* VAA!?

Det är ju som att flå en människa! Jag kan tänka mig att det är EXAKT samma känsla! Men inte fan bryr folk sig! Folk som jobbar med det!? Dom ser inte ens berörda ut när dom sitter där och plågar djuren!

Jag vill bara att folk ska börja TÄNKA!


Det var faktiskt allt för mig... Hej..!

Av Matilda - 2 februari 2009 01:19


Ja, det finns fan människor till allt! Är de inte det ena man kan klaga på, så är de det andra!


Men människor som säger En sak men gör En Annan kan vara bland det värsta jag vet! Det stör mig verkligen något otroligt!! Och grejen är att det händer allt för ofta att folk gör så!?
Jag fattar inte.. Vad får man ut av de!? Nej, jag fattar inte!


Och en sak till som stör mig!! Människor som lägger sig i saker dom inte har något som helst med att göra! Som jag skrev i föregående inlägg.. Kan man inte bara sköta sig själv och skita i andra?
Har man inget vettigt att säga, kan man inte bara hålla igen då? Hålla det för sig själv? Varför
Måste mantyp brista ut i sång för att man har en annan åsikt om en sak..?


Nej nu ska jag sova! Ska börja plugga imorgon och tänkte att jag skulle vara pigg när jag sätter mig ner och tar tag i det! :D

Seeee yaaaa!


Ovido - Quiz & Flashcards