Tankar blir till ord !

Alla inlägg under maj 2010

Av Matilda - 31 maj 2010 10:22


Alexis ligger framför tv'n och kollar på 'Efter 10' och tycker det är så intressant! Det är en intervju med en kriminell kvinna. Hon sitter och förklarar hur hennes liv har sett ut, med barn, barnbarn, knark och relationer. Och Alexis ligger och följer det med stora ögon! 

Vi får se hur länge hon är nöjd! :)


I lördags så var det partaj som stod i kalendern! :)
Kimmie åkte upp till svärfar och Maggan med Alexis på förmiddagen, och sen tog vi tag i disk och tvätt! Och vi fick supermycket gjort! Asskönt!

Sen åkte vi till Öregrund och in på systemet, där jag träffade Carro! Det var verkligen aslänge sen och jag saknar den där tösen så jävla mycket! :) Vi Måste fan ses snart gumman! Ta en Fuffel-date eller nåt sånt! :) 

Halv 6 åkte vi iväg för att överraska svägerskan's man som fyller 30! Det blev verkligen en Gris-fest! Haha.. Det är väl egentligen bara vi som var där som egentligen fattar vad det innebär! 

Det var inte svinigt på det sättet att folk slog sönder saker eller nåt sånt..! Haha.. Utan bara.. Gris-fest! ;P

Men det var faktiskt askul!! Tack som Fan allihopa! :)


Igår var det morsdag, och jag vaknade av att Kimmie och Alexis kom in med ett litet paket i sängen! Ett jättegulligt halsband fick jag! :D

Sen åkte vi till mamma och hon fick en söt blomma! Vi fikade lite där och sen åkte vi vidare till svärmor! Och där blev det mer fika! Men var fortfarande 'full' med fika efter Uppsala-besöket, så jag tog bara en kopp kaffe! :) Hon fick också en blomma och båda blev så glada! :) Kul att dom uppskattar att man kommer förbi! :)


Vi får se vad denna dag har att erbjuda! En långpromenad skulle sitta fint! Ska bara smälla i mig lite att käka och vänta på att Kimmie kommer tillbaka! :)

Have a great one!


Av Matilda - 28 maj 2010 11:17


Jag tänker börja med dagens


Ros:

Jag Kastar verkligen rosor över Anna Bergendahl's uppträdande i Semifinalen igår! Jag tyckte verkligen att hon gjorde ett jättebra framträdande och det lät bra! Men det var väldigt många bra låtar som var med i denna semifinal! Hade hon vart med i första, så hade hon nog gått vidare! 

Men nu är de som de är.. Lite snopet var det allt.. Men better luck next year! :D


Ris:

Bobby's hårshampoo och balsam! Är det nåt jävla skämt eller? :|
Jag och Kimmie tänkte att det Måste ju vara bra eftersom han är en känd frisör.. Vi köpte 3 pack, eftersom det var extra pris! 

Men jisses! Det suger ju! Man måste ju ta litervis för att det ens ska hända någonting! Och håret blir ju för helvete svinto! :O Nej Usch! 
Ris Bobby!! RIS


Tacka vetja Elvital!!



Annars har det inte hänt så mycket idag! Jag har lekt lite med lillan och kollat på lite tv!
Nu sover hon, så jag ska passa på att käka lite! Sen får vi se vad som händer! Har tvättid imorgon! Så de kan jag inte gör nåt åt!

Jag får väl hitta på nåt! Städa lite till kan man alltid göra! :D


Av Matilda - 26 maj 2010 12:00

  

Jag tänkte faktiskt ta tag i att städa hela lägenheten idag!

Kimmie ska just åka iväg till bror min med lillan, så jag kan fokusera helt på städningen! Det Måste verkligen göras! Fy fan var det ser ut här hemma! Haha.. Inte okej!!

Jag hatar egentligen att städa! Har alltid haft 'problem' med att bara städa ett rum! Men nu blir det hela lägenheten istället!! Men det måste ju göras! -Känner mig duktig- 


Bilden är ifrån dopet för sessan som var i helgen!
Synd att inte alla kunde komma! Men Tack till alla Er som kom och gjorde våran dag oförglömlig!!

Familjen Jakobsson Eriksson -->

   


Jag och Kimmie låg även och pratade igår innan vi skulle sova och kom fram till att ni Jävlar så ska vi ta tag i träningen! Inget snask längre! Bra mat och träning! Nu jävlar är jag less på att se ut som jag gör!

Självförtroende = Botten! Inge kul alls!

Usch..


Av Matilda - 24 maj 2010 18:13


I helgen så hade vi dop för våran lilla prinsessa!

Innan vi skulle ner till kyrkan så var allting jätte stressigt! ( Självklart! Som det alltid är xP ) Men när allt väl drog igång så gick allting jättebra! Alexis somnade i morbror/gudfader Jocke's famn bara efter 3 minuter! Och sov i stort sett igenom hela dopet! Vaknade bara när hon fick vatten på huvudet! Men somnade snabbt om igen! :)



Lorentz, som är en vän till familjen, var självklart präst på dopet! Det var egentligen det enda jag var tvungen att ha där!! :)

Och nog blev han lite rörd där han stod och pratade om lilla Alexis!
Men det kanske inte är så konstigt, eftersom vi har känt varandra sen jag sprang runt som 2 åring på knubbiga ben! :)


Jag visste även att bror Daniel hade skrivit en sång till dopet och Alexis! Men jag visste inte att den skulle vara så bra som den faktiskt var! 
Det var efter det inte många ögon som var torra!

Älskade bror!

Tack för denna underbara sång och allt du

gjorde den här dagen för oss!

Älskar dig!!! 


Enjoy:

Daniel Eriksson - En Ängel Utan Vingar


Tack alla andra som gjorde denna dagen så underbar för oss!
Och speciellt mamma, pappa, Åke och Maggan!
Ni är verkligen bäst och vi älskar Er!!


Av Matilda - 20 maj 2010 11:29


Igår bar det av till hufudstaaaden med mamma, Kimmie och självklart lilla Alexis!

'En heldag i Stockholm med lillan! Hur ska det gå?'

Det gick hur bra som helst! Hon sov mestadels och när hon Inte sov, så låg hon och kikade stilla i vagnen! Hon gnällde bara till precis innan hon fick mat.. Vilket var 2 - 3 ggr! 

Vi har verkligen Världens snällaste bebis! Det är helt sjukt! :D Hon är en liten Ängel min lilla tulla!!!

  


Mamma och dotter på tåget till Sthlm! Det gick så bra så och hon kollade mycket på allt som for förbi fönstret! Kanske därför hon ser så koncentrerad ut! Haha.. 

Nej men dagen var verkligen helt kanon, och Kimmie kom hem med en kostym till dopet! Hur snygg som helst! Jajjamensan! 

Mamma kom hem med en snygg vid kjol, som också var till dopet! Även örhängen och lite mer! :)

Själv kom jag hem med 2 par örhängen. Jättesöta små rosa ( som egentligen var till näsan.. Meeeeen vadårå? :p ) Och ett par snygga stora ringar! 


Snart kommer mamma hem, och då ska vi baka! Och sen när Kimmie kommer hem från jobbet så ska vi åka ner på stan och hämta ut mina Glasögooooon!!! (SOM jag har väntat!!) Och sen ska vi köpa tårtdekoration och sidenband till klänningen! :)

Sen kommer Åke och Maggan in och det blir storhandlingen! :D Yes!!


Have a great one!! ;)

  

Av Matilda - 18 maj 2010 20:41


Idag har jag och Kimmie vart och träffat prästen till dopet! Vi gick igenom allt som ska hända och så! Det gick jättebra och det känns bra att det snart är gjort! :)


Imorgon ska jag åka till Estockholmo! Kimmie ska på anställningsintervju! Då ska jag, Alexis och mamma gå runt och kika på stan! :)

Och sen joinar Kimmie upp oss och vi kommer väl gå runt och mysa in Das hufudstaad! xD


Sitter och kollar på Ugly Betty och inser nu att jag har missat hur mycket som helst.. Men vad gör det om 100 år? :D


Jag har träningsvärk också! Började lite med träning igår och det känns verkligen i mage och ben idag kan jag lova! Men det är kanon! Och jag tänker banne mej fortsätta! Nu ska Matilda komma iform!! :D Jajjemensan! 

  

Av Matilda - 16 maj 2010 18:15


Humöret dalar verkligen så sjukt jävla mycket just nu! Jag vet inte hur jag ska tolka mig själv! Stundvis är jag super glad och är jordens gladaste tjej!

Men som att vända på en hand så blir jag deppig och vet inte vad jag ska göra för att inte trampa någon på tårna! Jag är ju inte sur på någon alls! Jag är bara inne i en period! Det går väl över antar jag!
Men jag kanske måste ta tag i det själv..


Sitter nu och kollar på Glee, hemma hos mamma och pappa. Mamma ligger med Alexis i famnen och båda två sover! Men snart kommer väl Alexis vakna så som mamma snarkar! Haha.. Så söta!


Imorgon ska jag baka bröd till dopet! Annars händer det väl inte så mycket! Vi får se vad jag hittar på!


Damn..

   

Av Matilda - 14 maj 2010 12:22


Så jääävla sugen på att åka på Bandit Boat! Så många jag känner som ska åka, så de skulle va så jävla kul!

  

Men som allt annat, så får de bli Sen! En annan gång.. 

  

Dåliiiiii!!


  

Ovido - Quiz & Flashcards