Tankar blir till ord !

Direktlänk till inlägg 7 november 2010

Alexis gästbloggar 3 !

Av Matilda - 7 november 2010 14:46

Hej där ute i cybervärlden!
Nu tänkte jag skriva lite här inne på mammas blogg igen! Jag har märkt att det uppskattas! Så jag fortsätter!

I 2 dagar har nu mamma och pappa tagit ut mig på långpromenader! Jag har sovit så gott och när jag vaknar, så ska man in i värmen igen! Hur bra som helst!   

För er som har glömt hur jag ser ut, så är detta jag!!

  

Men jag antar att ni Inte har glömt det!! Hur skulle man kunna glömma lilla mig? 

Jag ska visa er en liten sak som jag har lärt mig! Jag kollar rätt mycket på reklamen som går på TV, för den är så spännande! Det rör sig mycket och låter mycket! Och det tycker jag är kul! Men jag menar.. Vilken 8 månaders bebis tycker INTE om de? ;D

Min mamma tycker att Maria Montazami är rolig, så då tycker jag också det! Och detta har jag lärt mig av henne:

Jag kan förklara hur man gör!
För det är inte så lätt som det ser ut kan jag lova!!

Man lägger mig alltså lite på sidan.. 

   

Handen på stjärten!!
Heeej!

 

TADA!
Det är inte så svårt för ett proffs som jag!
Öva nu!

Övning ger färdighet, som det heter!

  


Igår tog mamma och pappa ut mig, MITT i natten, till kyrkogården av alla ställen!! Dom sa att det var Alla Helgons Dag, eller nåt sånt.. Jag förstod inte så mycket, men jag hade inte så mycket val, så jag hängde med.. 

Men i bilen somnade jag och fortsatte att sova när dom gick runt på kyrkogården!

Vilken tur att mamma var glad!! Trots kylan!

Det kan va därför jag tycker om henne så mycket!
Pappa är också glad! Men han visar det inte så ofta på kort har jag märkt!
Men jag har hittat ETT kort, där han är glad!

Så här får ni!!

 

Fast sådär ser han inte ut nu!
Nu har han kortare hår och håret är till och med svart!

Jag förstår inte hur det har gått till!! :O


När vi hade vart på kyrkogården, så blev mamma och pappa bjudna på fika hemma hos mormor och morfar! Och jag fick gröt!! Och vet ni? Jag ÄLSKAR gröt!! 

Jag blev lite blommig (som det heter) om mina kinder, när vi va ute i det kalla! Men det är lite sött.. Eller hur?

  


Nu säger mamma att hon vill skriva en rad om den där Helgonen dagen.. Så jag får väl sluta här och hoppas att ni uppskattar detta inlägget lika mycket som det förra!

Hej då!


Hallå där.. Nu sitter mamman här igen! :P

Jag måste bara tillägga att det var sjukt mysigt att gå runt i mörkret och kolla på alla lyktor som stod och lös på kyrkogården igår! Om det inte hade vart så kallt, så hade jag nog kunnat gå där i nån timme och bara kollat och myst!! 

Men här är några bilder från igår!


Här ligger min älskade mormor Greta och min älskade morfar Rune!

  


Annars så har jag inte så mycket att tillägga! Ska väl fortsätta att tvätta kläder, så man får bort det lilla berg som på nåt konstigt sätt har växt till sig i badrummet.. Hm... Tokigt hur det kan bli va? ;)


Avslutar med en Fin bild på min rödnäsa till mamma och min Rudolf till pojvän! Och självklart sömntutan Alexis! ;D

  

 
 
Mormor

Mormor

7 november 2010 16:16

jag tycker du är så himla duktig Alexis!! Du kan skriva blogg och du kan härma Maria Montazami så bra!! Så bra gjort...tror jag ska öva på den gesten oxå...va sa du, Handen på stjärten??? Ja de kan jag kanske få till annars kommer jag till dej o frågar.
Fina bilder trots att din mormor har rödnäsa o allt! ;)
Kom snart o hälsa på igen, vi saknar dej så fort du inte är här!!!
Kram från Mormor!
Ps Hälsa mamma o pappa!!

http://miamarie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 12 januari 2011 22:24

Ut med det gamla och in med det nya, brukar man väl säga? Därför byter jag nu blogg! Jag kommer att ha denna kvar ett tag, så att alla läsare hinner med att hitta in till den nya! :D www.nattstad.se/Freaky So dont forget to check it ...

Av Matilda - 29 december 2010 23:00

Jag gick för ett tag sen in och kollade statistiken. Jag brukar ha runt 400 läsare i månaden.. Lite beroende på hur mycket jag skriver och så!Men till min förvåning, så hade jag Över 300 läsare den 4e December! Och jag skrev inte ens nånting då! Jag ...

Av Matilda - 29 december 2010 13:16


2010 har verkligen vart ett lyckans år!Men det har inte bara vart klarblå himmel och stilla vatten! Nej, absolut inte. Men alla år har ju sina ups and downs.. Jag har inte mått så bra! Men det är inte för att saker och ting runt mig är dåligt!! Tvä...

Av Matilda - 28 december 2010 00:47

Först och främst så har julen vart kanon!! Trevliga människor och mycket mat! Klappar till barnen och tindrande ögon! Men det var väl inte därför jag började skriva! Ville bara klargöra så ingen tror nåt annat!! Så Tack alla!!   Men såhär är de...

Av Matilda - 11 december 2010 13:10

Nej, det här är fan inte okej asså! Julkänslan har FORTFARANDE inte slagit mig i ansiktet, och det är bara 13 (!!!!) dagar kvar till jul! Jag vet inte vad jag ska göra!! Jag och pappa har bakat de traditionella biskvierna, jag har julpysslar och sa...

Ovido - Quiz & Flashcards