Tankar blir till ord !

Direktlänk till inlägg 11 december 2010

Inte okej..!

Av Matilda - 11 december 2010 13:10

Nej, det här är fan inte okej asså!

Julkänslan har FORTFARANDE inte slagit mig i ansiktet, och det är bara 13 (!!!!) dagar kvar till jul! Jag vet inte vad jag ska göra!! Jag och pappa har bakat de traditionella biskvierna, jag har julpysslar och satt upp små saker i vardagsrummet, jag har toklyssnat på julmusik, gått i butiker, där det verkligen Strömmar ut julkänsla överallt!! 
Men min dumma lilla kropp/hjärna vill inte koppla det på nåt sätt!
Snön ligger fint på marken och på träden! Det går fina julfilmer på tv.. Men Ingenting! Absolut ingenting! Jag blir galen!

Nej jag vet inte vad jag ska göra.. Jag blir tokig!
Jag skiter i den där jävla julkänslan nu! Den får väl komma tillbaka när den vill! Jag tänker inte 'söka' efter den längre!

Usch...


Lillan har blivit sjuk för första gången också!
Den Underbara förkylningen har tagit sig till hennes lilla näsa. Men hon mår faktiskt bra trots den dumma sjukdomen!

Hon äter och dricker, leker med sina leksaker på golvet!
Hon var lite svårsövd. Ville mest sitta med framför tv'n och ville inte va själv!
Men efter lunchen, så lag jag ner henne i sängen och efter ett tag somnade hon så gott!

Så nu sitter jag och kollar på reprisen av Jamie upptäcker och tänkte hänga tvätten nu! Sen ska jag väl lägga mig på soffan och vila lite, då natten med en förkyld liten tös, resulterade i att jag fick gå upp och smeka rygg och stoppa in nappen 2 - 3 ggr i timmen mellan 2 - 5.. 


Later <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 12 januari 2011 22:24

Ut med det gamla och in med det nya, brukar man väl säga? Därför byter jag nu blogg! Jag kommer att ha denna kvar ett tag, så att alla läsare hinner med att hitta in till den nya! :D www.nattstad.se/Freaky So dont forget to check it ...

Av Matilda - 29 december 2010 23:00

Jag gick för ett tag sen in och kollade statistiken. Jag brukar ha runt 400 läsare i månaden.. Lite beroende på hur mycket jag skriver och så!Men till min förvåning, så hade jag Över 300 läsare den 4e December! Och jag skrev inte ens nånting då! Jag ...

Av Matilda - 29 december 2010 13:16


2010 har verkligen vart ett lyckans år!Men det har inte bara vart klarblå himmel och stilla vatten! Nej, absolut inte. Men alla år har ju sina ups and downs.. Jag har inte mått så bra! Men det är inte för att saker och ting runt mig är dåligt!! Tvä...

Av Matilda - 28 december 2010 00:47

Först och främst så har julen vart kanon!! Trevliga människor och mycket mat! Klappar till barnen och tindrande ögon! Men det var väl inte därför jag började skriva! Ville bara klargöra så ingen tror nåt annat!! Så Tack alla!!   Men såhär är de...

Av Matilda - 1 december 2010 15:33

Jaha.. Nu har vi raskt hoppat in i December månad, och jag har Fortfarande ingen julkänsla! Vafan är det frågan om? Jag får Alltid det förr eller senare.. Men nu är den som bortblåst! Jag försöker pyssla och jag tänkte börja baka och fixa här hem...

Ovido - Quiz & Flashcards