Tankar blir till ord !

Alla inlägg under april 2010

Av Matilda - 29 april 2010 16:17

Dagen kunde ju ha börjat bättre! Med sol alltså!! Men det var riktigt mulet och jag såg inget ljus i tunneln! 

Jag hjälpte som sagt pappa att städa lite och sen hörde mamma av sig och jag åkte ner på stan för att inhandla ett par jeans som jag hittade igår, men inte köpte då! 

Men idag blev dom mina!! Lite trånga är dom.. Men jag ska ju tappa mer vikt hade jag tänkt, så det blir perfekt sen! :D

Jag pälsade på mig rätt bra och åkte in till stan! Men väl där inne så kom ju solen fram och jag dog nästan av värmeslag! Pga alla kläder jag hade på mig alltså! Inte för att det blev varmt! Nej nej, I love it!

Och så FORT solen kom fram så kom alla människor fram också! Det var som om alla satt i små hål och när solen kom så kilade dom fram! Sjukt! :P

Och det märks så väl att det är sista April imorgon! Haha.. Vart man än kollade så såg man människor med system-kassar!! Och det klirrade i nästan alla! Och mindreåriga killar och tjejer som försökte dölja sin alkohol, genom att lägga ner flaskorna i en MQ kasse eller nåt. Men det var Så genomskinligt! :P Haha.. 


Köpte i alla fall jeansen, ett par örhängen och så blommor som jag tänkte ha i håret! :D Kanon nu till sommaren tyckte jag! :D


Nej, nu ska jag lägga upp byxorna, eftersom jag inte har så jättelånga ben! Haha.. Det måste ligga i släkten! ;P

   

Av Matilda - 29 april 2010 12:10

  

Japp! 
Nu är jag nöjd och glad! Fick hem mitt hår idag! Tack vare Maggan och Kimmie! Tack så mycket! <3 

Bättre bild kommer väl antar jag! Nu blev det bara en bara för att liksom!!


Skulle egentligen bara visa hur bra det blev! Wej wej! ;D


Nu ska jag hjälpa pappi att städa! Så han slipper göra't själv!! -Tummen upp-

Och sen ska jag åka ner på stan och möta upp mammi och köpa ett par byxor som jag hittade igår! Blir kanon de'!! 


  

Av Matilda - 28 april 2010 22:49

'Jag är glad!

För jag är nöjd!

Jag nöjd, för jag är glad att jag är nöjd!'

-Sjunger-

Imorgon kommer jag att bli mer lycklig än vad jag redan är! Men ni får veta varför då! Antagligen när Kimmie kommit hem! Då blir det ett litet inlägg om varför jag är så Nöjd!! ;D


Idag har också vart en Jättebra dag! 

Jag åkte ner på stan.... 
Efter Mycket om och men! (Jävla busschaufför)

Jag hoppade på bussen och insåg att busskortet var Tomt! No cash AT ALL! Skulle skicka efter en sms-biljett, men hade för Lite pengar! :| Kollade till sist i plånboken..... TOM! Men herreguuuuud!!! Blev avsläppt och fick hem till mamma och pappa igen! Och pappa fick köra mig ner på stan! TACK pappi!! <3

VÄL nere på stan så träffade jag Desse! (<3) Vi gick runt och letade kläder till henne men hittade INGENTING snyggt!! Sjuuuukt!! Vi bestämde oss för att gå och ta en kaffe! Dit kom Gabbe! A.k.a Lovux! (<3) Sjukt länge sen jag träffade henne! Men hade lika kul som jag alltid har! Tokfia! :P 'Kaak..?'

Vi fortsatte letandet efter kläder till Desse men hittade inget då heller! GAH!! 

Men efter att vi hade gått på stan flera timmar så gick vi in i den Enda butiken som vi Inte hade vart inne i! Lindex! Och se..! Där hittade hon 2 plagg som hon köpte!! Hur bra som helst! ;D Haha..

Dit kom också Frida!! Hon ville ha nya skor.. Vita.. Tyg.. Men... Alla va skitiga! Och skosnörena var vitare än själva skon.. *?* Que!? :O

Det blev i alla fall inga skor! xD


Sen åkte jag hem till mor och far igen! 

Och nu sitter jag bara här.. Ska hjälpa mammi lite nu tänkte jag! :D 

Snart är det King Fredag!! I LIIIKE! :D   

Av Matilda - 28 april 2010 10:33

  

Just nu sitter jag och lyssnar på topp 10 med Michael Jackson på MTV! Bara 4 låtar kvar och det blir bara bättre och bättre!! Han hann göra mycket bra musik innan han tyvärr kolade den där karln! Hatten av!!


Men en sak har jag tänkt på.. Med bland annat Michael, Usher, Justin Timberlake med flera. Vissa (läs VISSA!) berömmer dom för att dom är såååå duktiga på att dansa!! Woo! 'I can't believe it!!' , MEN, det folk inte tänker på är att deras dansare är MINST lika bra som dom! Men får dom nå beröm? I helvete heller att dom får!!

Så nu tar jag av hatten till ALLA bakrundsdansare!! You Rock!!


Idag har jag vart ute på en morgon promenad i solen med lillan och hunden. Mycket skönt i solen idag också!!! -Gilla-

Har hunnit äta lite nu när lillan sover och ska snart dricka kaffe!

Om några timmar så ska jag åka ner på stan för att träffa älskade Desse igen! Snacka lite skit och flumma som bara vi kan! ;) Ska bli så jävla kul! Så glad att vi har börjat prata igen! <3

Sen efter några timmar till så slutar Frida jobba, så då kommer hon och joinar oss! Hur mysigt som helst!! Jag hoppas verkligen att solen bestämmer sig för att hålla sig framme hela dagen! Det skulle jag gilla! 


Nä, nu ska jag hoppa in i duschen och sen fixa lite! Hoppas att mitt paket kommer idag.. Eller imorgon!! <3<3 Wooo!!

  

Av Matilda - 27 april 2010 12:23

Detta är ju verkligen helt underbart!! Jag har vart ute på två promenader idag! Och på den andra (lite längre) promenaden så hade jag inte ens en tjocktröja! 

Det är sånt jäkla skönt väder ute! Här står det att det är 15 grader i solen, men de Måste vara mer! Jag tror de i alla fall! Så de så! :D

Nu känner man ju verkligen att sommaren är på väg! Sjukt underbart!
(Och ni som sa att det skulle komma 2 dm snö! 'HA!' säger jag bara! Det snöade typ En dag, men det försvann lika fort! xD Ding ding diiing!!)

Och snart är det sista April också! Då kommer Bibi!!! <3 Det ska bli så jävla kul att vara med henne igen! Saknar tösabiten så de gör ont ju!! :D

Jag har bestämt att det ska vara fint väder då! Så vi slipper frysa och kan sitta ute och glassa! ;D Och för er som tänker:

'Men.. Hon har ju en bäbis!!'

Stämmer bra det! Men mormor Marie ska bara barnvakt! Och då kanske Nån (?) tänker:

'Men.. Hon ammar ju!! Hur ska detta gå?'

Don't worry! Läs tidigare inlägg! Jag kan inte amma så mycket.. Så ligger de till! 


Just nu sitter jag och lyssnar på musik från -06, -07 och får Massor av minnen! Nostalgi IGEN! Haha.. Love It!!

Nu ska jag fortsätta att 'chilla'! xD   

Av Matilda - 23 april 2010 09:20


Sitter inne i Uppsala hos mamma och pappa, igen! :D Yes, I like being here kan jag tala om för er!  Och solen skiner ju för tusan! Från att vara snöslaskblandning igår till sooool idag! Det är ju hur bra som helst! Nu får man ju till och med lite hopp om att våren är här för att Stanna !! Men vi får se vad som blir av detta! Vi hoppas ju självklart att det är fint väder på sista April!! BIBI kommer heeem! JAAA!!!

Jag har kommit på att jag är rätt dum faktiskt!! 

Jag har velat bo i Uppsala sen jag var 13 år gammal. När jag var 20 så sålde mamma och pappa huset, och flyttade in till Uppsala och eftersom jag bodde kvar hemma då, så flyttade jag ju självklart med dom! Bodde väl här hemma i ca 1½ år eller nåt sånt och sen träffade jag Kimmie och flyttade till Östhammar av Alla ställen!! Shiiiit!! Hahaha.. Visst, Östhammar är jättefint, men Jag vill inte bo där! Jag trivs liksom inte! Känner typ Ingen där heller!! Nej tack!! Jag vill bo i Uppsala! Har liksom aldrig känt mig som en 'lantis'tjej! 


Skitsamma.. Över till något annat!

Min lilla sessa är jättestark för att vara en månad tycker vi! :)

Nyss så skulle Kimmie rapa henne, och hon har så otroligt intresserad av ljuset där ute! Så hon ställde sig mycket ostadigt i Kimmie's hand och liksom puttade sig uppåt och kikade ut!!

  

Hon har liksom inte ens huvudet stött på Kimmie's axel! Nej nej, hon håller upp det helt själv och i långa stunder också!! Hon är för tusan bara 1månad, 1vecka och 2 dagar! :D Duktig tjej!

Så gjorde hon igår också i Desse's famn! Så det är en riktigt stark liten tjej vi har fått! Men sen kunde man väl inte tro nåt annat, med såna bra föräldrar heller! Haha.. HELT egenkär! ;D


Ja, som sagt, så va jag hemma hos Desse igår! Tiden bara flög iväg och det kändes inte alls som att jag var där i 4½ timme! Det blev massa skvaller och skratt och stora koppar kaffe!

Fy tuuuusan vad jag har saknat henne! Från att ha gått i samma klass och vart med varandra JÄMT i ca 5 år, till att inte prata med varandra ALLS! Det är helt galet! Vafan hände liksom?? Nej, usch! Det får vi inte låta hända igen! Älskar henne för mycket för det!! <3


Nu ska jag hitta på nåt annat! Varför inte njuta av solen? :D

  

Av Matilda - 22 april 2010 11:29

Det känns som att hela den här dagen kommer bli nostalgisk!! 

Det började för ca 1 timme sen, när jag stod och fixade mig framför spegeln i sovrummet! Kimmie satt uppe och lyssnade på musik i vardagsrummet, så jag bestämde mig för att sätta på lite musik på telefonen! Och jag har Kimmie's gamla lur, så jag hade ingen aning om vad han hade för musik där!

Men där hittade jag
Pakito - Living On Video!!
Så Jävla Nostalgisk!!!
<3

Jag lyssnade säkert på den fyra gånger i rad eller nåt! Såna minnen asså! 'Nybliven 19 åring, ute på krogen, dansar och har kul med alla sina vänner!'


Dagens andra nostalgi grej kommer bli att träffa gamla kompisar igen! Ska nämligen hem till min lilla pulla, Desse! Har inte träffat henne på Aslänge! Och sen kommer Anna dit också, som jag inte har träffat på evigheter!!

Alltså en helt underbra dag!!

  

Av Matilda - 21 april 2010 21:24

Jag och Kimmie har just slutat prata med Janina på msn! Och jag blir lika glad varje gång jag pratar med henne!

Det är egentligen lite knäppt hur alltid har blivit! 

Det började med att jag blev sur på Janina, HELT utan anledning! Hon förklarade läget och efter det så har allting bara rullat på och vi har blivit allt mer tighta! Och det känns så jävla bra! Vad skulle jag ta mig till utan henne! ;D

Och det bästa av allt är att hon och Kimmie kan prata så lätt med varandra och driva med varann, och även bara allvar med varann! Så undebart!

Men det Värsta av allt är hon har flyttat till England! Det värsta för Mig alltså!! Självklart är jag superlycklig för hennes skull! :D Men jag skulle ju gärna ha henne här Också! ;)

Jag längtar tills i sommar, då du kommer hem och vi ska göra allt det där du och Kimmie pratade om! Det kommer verkligen blir hur bra som helst! 

  

Idag så har jag och Kimmie vart iväg för att väga lillan! Och jajjamensan! Hon har gått upp! :D Efter förlossningen så gick hon ner rätt mycket! Från 4050g till 3775g! Vi blev då rätt oroliga, men det har vänt nu och hon väger nu 4600g exakt! Våran lilla sessa växer och blir större och större!! 

Ibland känns det lite jobbigt.. Jag är ingen amma-mamma har jag kommit fram till! Jag har inte så mycket mat som hon behöver och så har jag verkligen inte tålamodet till att sitta! Eftersom jag har så lite mat, så blir det så att hon ligger längre! Hon kan ligga i Timmar!! Och ni som känner mig Vet att jag har så jäävla dåligt tålamod! Haha.. Men jag ammar ju fortfarande! Det är inte så att jag har slutat helt! Nej nej!

Men jag känner mig absolut inte som en dålig mamma bara för att jag inte kan amma henne så mycket som det 'sägs' att man ska göra! Det finns ju mat till henne som hon tar i flaska!

Jag gör så gott jag kan och det verkar hon vara nöjd med!! Är hon nöjd så är jag nöjd! That's that!! 

  

Det BÄSTA som har hänt idag var när lillan va lite ledsen! (Keep reading) Kimmie tog upp henne i famnen och gick runt med henne! Efter ett tag så säger han: 'Sök efter den här låten på YouTube!!'

Och när jag satte på låten, så gick han runt i köket och sjöng så sött för henne! Jag blev fan rörd! Han är så fin! Så snäll mot mig och lillan! Jag är nog Världens lyckligaste!!!


Lyssna och försök att känna det jag känner! KÄRLEK!!

Så Jävla Äkta

  


  

Ovido - Quiz & Flashcards