Tankar blir till ord !

Alla inlägg den 15 november 2009

Av Matilda - 15 november 2009 19:20

Idag vaknade jag av att Kimmie fick ett samtal av sin bror. Han blev erbjuden jobb över natten! Och absolut ville Kimmie det!
Vi låg och pratade en stund i sängen och sen gick vi upp. 
Vi åkte efter några timmar hem till ett 'krydd-party' hemma hos Ingela. Där fick vi smaka på mycket goda ting! Hade jag haft pengar, så hade jag köpt en massa saker. Men det får bli en annan gång! :D Hoppas att det kommer gå bra för henne! Men det tvivlar jag inte på! :)
Efter det åkte jag med mamma till Uppsala, då jag inte ville vara ensam hemma hela natten. Är inte så hemma i lägenheten än så jag vill vara själv..! Det knäpper lite i trappan ibland och så.. Deeet tycks inte om! :P Well well... Men nu är jag här i alla fall!! :D


Över till varför jag har valt min rubrik i dagens inlägg.
JO! Nu är det såhär att mamma och pappa berättade att Uppsala's Lucia kandidater var klara för i år, så jag var bara tvungen att kolla om dom höll måttet! Haha.. Nej men självklart ville jag gå in och kolla ifall som var bra! :D
Gick in och lyssnade och till min stora Förfäran så lät det för taskigt om jag ska vara ärlig!
Det var typ 2 av dom som lät bra!
Visst, jag har suttit där själv, och jag vet att man är nervös och så. But still...  Lät vi så förra året!? Herre min jeee....

Nej, det får vi verkligen hoppas att vi inte gjorde!
Jag röstade på den Jag tyckte va bäst! Mamma tyckte också det.. Så jag hoppas verkligen att hon vinner.. Allt annat vore ju skandal!

Ursäkta mig..!

Men.. Min blogg, min åsikt! Tack så mycket!!! :D

Ciao! 

Av Matilda - 15 november 2009 02:57

Nu har jag inte vart inne och skrivit nu på ett tag. 
Och det, kära vänner, beror på att jag inte har varit hemma! :)
För i
Fredags, så ringde mamma och bjöd över mig och älsk på middag i Slavsta! Det tackade vi mer än ja till! Så vi gjorde oss klara och drog in till stan. Vi fick kanongod mat och sen kladdkaka och godis till fika. Jag åt verkligen så jag höll på att hamna i koma! :O
Men vad gör de om 100 år!? ;) Det är ju nu jag får äta, right? ;)
Vi sov över hos moran och faran, och vaknade trötta och sega idag, med en gosig hund i sängen. Myspys.. Det har jag saknat kan jag lova! :D Min lilla Boss!!! :D <3
Och den här dagen har vi hunnit med Alla föräldrar!! Inte illa pinkat!! :D
När vi hade ätit en kanongod middag (Igen) hemma hos mina päron, så åkte vi till Skarpis på fika hos Svärmor och Anders! Satt  och pratade om allt möjligt och klockan tickade på lika fort som vanligt! Men en Mycket trevlig fika blev det! Som alltid! :D
Efter det drog vi vidare hemåt. Men när vi börjar närma oss Östhammar så säger Kimmie:
- '
Ska vi inte ringa farsan och kolla vad dom gör..? Kanske dricka lite te där?
Ja, varför inte!?
Och visst, dom va hemma och vakna! Så vi drog dit och fick gott te!
Kollade på halva '
Die Hard 4.0'. Måste ju erkänna att vi kritiserade filmen mer än hyllade den. Jag är Iiinte så förtjust i Action alls.. Och där har vi svaret på varför jag inte gör det! Alla människor är Typ odödliga och det är För mycket överdrivna saker här och där, hela tiden. Men men.. Vissa gillar't.. Jag gillar't inte..! :D
Efter det så drog vi hem och jag kollade på finalen av Körslaget! Grattis Ola! Helt rätt lag vann!! -Tummen upp-
Men nu tänkte jag dra med min kära pöjk till sängen så vi får några timmars sömn i alla fall!!

Vi hörs folket!
Ciao! 

Ovido - Quiz & Flashcards