Tankar blir till ord !

Alla inlägg den 30 november 2009

Av Matilda - 30 november 2009 19:16

Dagen bärjade med att Kimmie åkte iväg och om-besiktade bilen, och den gick igenom! Vilken jäkla tur måste jag säga!! :D 
Han kom hem vid 11 tiden då jag fortfarande låg i sängen hemma hos mamma och pappa och gosade med hunden.
Jag gick upp och åt lite, och strax efter det så började vi med pepparkaks-baket. Kimmie gav upp efter en liten stund eftersom det gick inte Alls som han ville! :P 
Själv stod/satt jag i 4 timmar och bakade! Min rygg sa egentligen ifrån efter typ 2..! Men jag bakar Aldrig längre, så min envishet kom fram. Det blev ändå rätt mycket pepparkakor som jag och Kimmie fick med oss hem! Tack för det mamma och pappa! :) 
Jag tog en paus och vi åt god pasta med skinksås som mamma gjorde. 
Efter det tänkte jag egentligen sätta mig och fortsätta att baka, men då sa Kimmie att vi var tvungna att åka hem. Vilket jag tyckte var väldigt tråkigt, eftersom jag aldrig (känns det som) träffar mamma längre.
(Men de blir väl så när man flyttar antar jag..!)
:/ 
Mina hormoner kokade efter en stund över från ingenstans och jag började bara att storgråta.. Usch, jag hatar det och blir arg på mig själv. Och tyvärr låter jag det gå ut över andra personer som inte förtjänar det.. Så Förlåt om jag trampade på någon tå!! Love you!! <3
Jag och Kimmie satte oss i bilen och åkte hem, men sa nästan ingenting till varandra på hela vägen.
Hatar att bråka med honom.. Eller.. Bråka och bråka..? Vi har inte bråkat.. Det är bara jag som överdriver allt när jag är på dåligt humör/ledsen.

Well well.. Det är bra nu i alla fall.
Han är hos svärmor och hjälper henne med internetet som inte vill fungera.. Men jag kände att jag inte ville sitta och bara glo på, så Kimmie körde hem mig innan han åkte dit!
:)  

Nu ska jag.. Hitta på nåt annat.. Kanske äta lite glass och kolla på TV eller något sånt..! Faddergalan börjar ju snart! Så jag kanske ska kika lite på det! I alla fall ha det på i bakrunden när jag sitter vid datorn!

Ciao!!
 

Av Matilda - 30 november 2009 02:18

Hallå där! Kött och Blåbär!!!!
Här sitter jag.. Uppe sent som vanligt! Men det är smällar man får ta när de går bra program på TV! Eller hur?
:D 
Takida var i alla fall sjuuukt grymma live! Vi fick många skratt och många wow-upplevelser under konserten.
När vi kom till Hovet, så var det redan ett band som hade börjat. Kimmie blev helt förtvivlad då han trodde att det var Sonic Syndicate, men blev lite fundersam när han såg att det bara var tre stycken i bandet och att dom var så dåliga live.. Han kunde inte tro det, men det visade sig sen att att det för något annat förband.
Efter dom så kom i alla fall Sonic Syndicate. Kimmie blev lycklig och jag som inte lyssnat på dom nästan någonting, fick mig nästan ett nytt favoritband! De Ni!! Inte illa pinkat va?
;) 
Efter deras uppträdande, så såg man hela Hovet fyllas och när Takida väl drog igång så var det inte många tomma platser på andra sidan läktaren! Det var en sjukt mäktig konsert och till Allas förvåning så fick vi gäster oss en liten surprise när Robban berättade att dom spelade in en Live-DVD!
Det var rätt coolt tyckte vi!
För efter det blev publiken vildare än vad dom var innan! Haha..!

Efter konserten så åkte vi hem igen. Alla trötta som tusan! Men glada som tusan var vi också måste jag säga!

Idag så har jag, Kimmie och mamma gått på marknaden i Uppsala och kollat lite och fått lite julkänsla! (Som att vi inte hade det tidigare!)
;) 
Sen åkte Kimmie iväg för att fixa bilen, men jag och mamma fortsatte att knata runt, då jag letade efter en snygg klänning som jag kan ha i Jul!
Jag tycker inte att det är så kul med kläder längre nämligen! Eftersom det Jag tycker är snyggt, inte passar ALLS på en gravid kvinnas kropp!! Men jag hittade en SKITSNYGG klänning och en annan snygg mer vardags 'klänning'. Och dom fick jag av mamma! Plus en BH, då jag har växt ur alla mina!
TACK MAMMA! DU ÄR BÄST!! ;) 

Men nu ska jag krypa ner bredvid gubben min och sova! Så vi hörs väl imorgon/senare idag!
:D Haha..

Ciao! 

Ovido - Quiz & Flashcards