Tankar blir till ord !

Alla inlägg den 19 november 2009

Av Matilda - 19 november 2009 23:17

Idag måste jag verkligen säga att jag mår bra igen!
Allting från gårdagen är borta.. Eller inte Borta! Klart att det bara inte försvinner..
Men jag har inte oroat mig någonting idag, vilket känns väldigt bra!!

 



Idag när jag vakade låg Kimmie fortfarande kvar i sängen och snusade, så jag lät honom ligga! :)
Gick upp och satte mig vid datorn. Ovanligt va? ;)
Blev uttråkad rätt snabbt, lag mig i soffan och glodde på 2 avsnitt av 'Sex and the City'.
Efter det kollade jag ut mot berget av disk i köket som hade blivit igen, och bestämde mig för att ställa mig och diska. (
Jag och Kimmie har delat upp våran diskning jättebra, så det passar oss båda. Jag tar t.ex glasen, eftersom jag har mindre händer än honom och så!)
Jag tog min del av diskningen, och kände att efter det orkade jag inte speciellt mycket mer. Ryggen sa ifrån Big time!
Så jag satte mig och pratade lite med älsk! :)
Kollade lite på TV och så blev de sallad till middag! Mycket gott! Och mätt som en plätt blev jag verkligen! :)
Efter maten så åkte vi upp till svärfar för att han ville ha hjälp med lite saker.
Kom faktiskt precis hem därifrån. Vi har kollat på TV och pratat och fikat lite. Mysigt!! :)

 


Snart ska jag försöka dra ner min gubbe till sängen, då vi ska upp tidigt imorgon för att hämta en soffa hos svärmor. Kommer bli kaaaanon verkligen!!



Så hade så bra!!
Ciao! 


Juuuuuuuust de!!!
Min älskling är faktiskt JÄTTEduktig!!
Han har gått över NÄSTAN helt från vanligt snus till Onico! Är han inte bara hur bra som helst!?
Älskar dig gubben!!!
 


Hej då! :D 

Av Matilda - 19 november 2009 00:53

Dagen började hur bra som helst!
Jag vaknade och satte mig vid datorn och pratade med Ämli! Vilket alltid är super! Min tösabit! Vi satt och spelade lite spel, då Kimmie vaknade och kom upp!
Han frågade om vi skulle åka iväg och handla, vilket jag svarade 'ja' på, eftersom vi tänkte äta god sallad till middag!
Men efter det blev dagen absolut Inte som jag hade tänkt efter detta..

 



Hela dagen förändrades bara på några sekunder.
När jag var klar på toaletten så upptäckte till min stora förvåning blod på pappret. Jag ropade på Kimmie i panik och han kom ner till toan. Jag sa att jag inte längre ville åka med och handla.
Han frågade vad det var som var fel, och jag berättade vad jag hade upptäckt.
Han blev stående i dörren och kollade på mig, där jag fortfarande satt på toan. Det enda som kom upp i mitt huvud var att Någonting var fel. Jag började tänka efter, och jag hade inte känt några fosterrörelser på hela dagen. Och jag kom inte heller ihåg När jag kände de senast..! :|
Jag började gråta och visste inte vad jag skulle göra! Kimmie sa att jag skulle ringa till mamma och fråga hur vi skulle gå till väga. Men hela jävla Tele2 nätet har legat nere idag. Så de gick ju inte.
Jag gick upp till datorn och pratade med mamma på msn.
Hon blev självklart lika orolig som vi var!
Och eftersom hon hade en fungerande telefon så försökte hon ringa till våran barnmorska, men där var det ingen direktkoppling, utan bara '
lämna nummer, så ringer vi upp dig'. Så hon sa åt oss att åka till Gimo och kolla!
Vi åkte iväg så snabbt vi kunde, kom in dit och fick till en början inte tag i någon. Kimmie gick runt och kollade lite. Men vi blev vidare'körda' till Ungdomsmottagningen.
Vi satt där ett tag och hon kom ut, jag frågade om hon hade tid och hon svarade; '
Nej egentligen inte. Jag har telefontid nu, men har drop-in-tid imorgon..'
Jag började förklara vad som hade hänt och efter ett litet ögonblick så satt vi inne på hennes kontor. Hon sa att jag självklart skulle få kolla om det var nåt fel. Så vi gick in och jag fick lägga mig ner. 
Jag kan lova att jag var nervös då!
Många tankar snurrade i huvudet i just det ögonblicket.
'
Vad är det som är fel?
Har det hänt nåt
?
Hon kände lite på magen och sen sa hon att vi skulle lyssna efter hjärtljuden.
När hon satte den lilla mojängen på magen, så hörde vi klart och tydligt hjärtljuden.
Jag började nästan gråta av lättnad!
Jag kollade på Kimmie och han såg lika lättad ut som jag kände mig!

 


När vi var klara där, så tror jag Kimmie ville få mig att tänka på lite annat, så vi åkte in till mamma och pappa. Käkade lite där istället för hemma, och sen snodde vi med oss mamma till Jysk, IKEA och sen åkte jag och Kimmie och handlade lite när vi hade 'jul-shoppat' klart!
Denna dagen var en bland de läskigaste jag har varit med om i Hela mitt liv! Utan att överdriva!
Jag har nog Aldrig vart så rädd i hela mitt liv!
Och jag kan bara tänka mig nu, hur mycket vi kommer att älska detta barn!
Att man blir så rädd, utan att ens veta om de är en pojke eller en flicka!
Att man blir så rädd, utan att ens veta Någonting om detta barn!


Nej nu ska jag lägga mig och äta lite och ro om mig och vårt barn!!
Jag ÄLSKAR Kimmie så det gör ont!
Tack älskling för att du
Alltid finns där för mig!
Och Tack mamma för idag!!
 



Ciao! 

Ovido - Quiz & Flashcards