Tankar blir till ord !

Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av Matilda - 6 oktober 2009 14:37

Igår när jag, Kimmie och Niklas var på väg från Uppsala ut mot vischan igen så hände nåt jag aldrig tidigare skådat!
Vi kommer och åker på 288:an, snackar som vanligt och lyssnar på musik.. Ligger bakom en bmw, och vi anar inte vad som kommer att hända!
Från ingenstans hoppar det upp ett rådjur upp på vägen framför bmw'n och det säger bara PANG! Rådjuret flyger, bokstavligt talat, ner i diket och vi stannar efter bilen och kollar att allt är okej!
Hon verkar rätt lugn ändå och ska ringa dit någon! Ska också ringa polisen och kolla hur det är med rådjuret!
Hon tackar för att vi har stannat och vi åker vidare!
Hela högersidan på hennes bil var paj! Fy faan!
Jag har Aldrig sett nåt liknande i hela mitt liv! Det var skitläskigt!
Jag satt tyst från Jälla till Alunda! Mådde illa och tänkte bara på de stackars rådjuret!
Vissa av er kanske tycker att: "Ja, men vadå? De händer ju dagligen!"
Men Jag har aldrig sett de förr och jag tycker att de va bland de mest hemska jag har sett i hela mitt liv!! =O
Usch , det var riktigt vidrigt måste jag ju faktiskt säga!
På hoppas ju på ett sätt att rådjuret dog av smällen så den slapp lida och ligga och ha ont! För aj som fan för att ligga i ett dike, helt trasig och inte kunna göra någonting! Vara liten och rädd, helt försvarslös! Usch! :(


Nej usch.. Nu ska jag 'fokusera' på något annat..!


Ciao!

Ovido - Quiz & Flashcards