Tankar blir till ord !

Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av Matilda - 19 oktober 2009 22:00

2 Mars Idag vaknade jag vid 10 av att klockan ringde. Men det blir lätt sena kvällar här hemma! :P Så jag låg och drog mig i 30 - 40 min innan jag gick upp!
Jag kom på att jag inte hade gjort min 'läxa' som jag skulle göra..
(Fick nämligen i uppgift att skriva ut CV och grejer tills jag skulle till arbetsförmedlingen.)
Så jag gick upp och duschade, satte mig sen vid datorn och gick in på ams och fixade lite!
När klockan hade gått några timmar så va de dags att åka till Gimo och träffa min jobbcoach Boel och snacka lite, vilket gick myycket bra!
Vi satt och prata lite och hon frågade vad jag trodde att jag var om 5 år.. Jag satt och tänkte lite då hon sa :

- Blunda och tänk. Se dig själv om 5 år!
Då kom svaret 'Jag vill starta eget. Kläder, skor eller kanske ett café.' Vilket jag har velat gjort sen jag var kanske 14.. Det hade jag totalt glömt bort! :) Men de kändes bra att det satt kvar där. Långt inom mig! :D
Så vi får se vart denna idé tar mig!! :)

Sen när vi va klara där så drog vi vidare till svärmor och satt där och fixade lite med hennes nya GPS och pratade lite. När vi va klara med det och skulle åka hem så frågade dom om vi ville käka middag med dom på Värdshuset,

'Ja, varför inte?' :D
Åkte i förväg för att bror ville att vi skulle komma och hälsa på. Men då hade Daniel-liten åkt in till Uppsala utan att sagt nåt.. Så vi blev sittandes i Gimo och väntade på Benita och Anders.
Men dom kom efter ett tag och vi käkade god pizza! :D
Efter det åkte vi direkt vidare till Ingela och Anders och fikade och busade med barnen där!
Det blev en liten kamp om vem som skulle sitta i vems knä och måla. Men det gick bra att turas om. :D

Sen började klockan bli mycket och vi bestämde oss för att åka hem.
Så, nu sitter vi där! Vid varsinn dator Igen! Som vanligt! ;P haha.. Charmigt va? ;)

Pratar med Erika som sitter och berättar om hennes damp-katt som håller på att äta upp henne och håller henne gisslan på hennes sovrum!!! Undra om man ska ringa polisen! ;) Hahahaa...

Nej.. Nu ska jag skriva på polis-papper! DE NI! ;)

Ciao!

Ovido - Quiz & Flashcards