Tankar blir till ord !

Alla inlägg den 28 oktober 2009

Av Matilda - 28 oktober 2009 23:32

Jag har kommit på att jag har inte skrivit NÅT om det jag skulle skriva. Om att jag ska få Kimmie att sluta snusa före bebben kommer!

Men jag har faktiskt tänkt på lite saker.. Och jag har kommit på att jag ska skriva i min lista varje dag!
Copy och sen antaligen skriva till nya saker varje/varannan dag!
Here it goes!!


1) Det luktar illa! (Tycker JAG)
2) Det smakar illa! (Tycker JAAG!)
3) Det ligger använda prillor lite här och där i lägenheter! Vilket är äckligt!

4) Långvarigt snusbruk ger missfärgade tänder samt att tandköttet drar sig undan från tandhalsarna på den plats snuset appliceras. Tandköttet växer inte tillbaka efter att det på detta sätt försvunnit.

5) En prilla som är inne i 50 minuter motsvarar cirka 4 cigaretter i nikotinhalt.

6) Storsnusare löper 60 procent större risk att drabbas av fetma och förhöjda blodfetter enligt en studie av 16 500 personer i Västerbotten.

7) Enligt en studie gjord av forskare vid Karolinska institutet och Akademiska sjukhuset löper snusande män som drabbas av blodpropp i hjärnan högre risk att dö än icke-snusande män.

8) Dock visar en studie från 2004 på 10 000 norrmän att snusare löper 67% högre risk att drabbas av cancer i bukspottskörteln, en cancerform som i Sverige skördar ca 1100 offer årligen.


Nu orkar jag inte sitta och läsa mer om snus.. Men.. De Kanske kommer upp nåt mer kommande dagar!
Men detta är (jag upprepar) endast för att jag vill få Kimmie att sluta snusa!
Men han är så fruktanslöst envis, så vi får se om jag lyckas!


Ciao!

Av Matilda - 28 oktober 2009 13:33

Här sitter jag ensam i vardagsrummet. Kimmie är en sömntuta! ;) Men de visste vi ju redan!
Men jag kom på nu, när jag satt här och kollade ut på de få människorna som går förbi vårat fönster, att detta är den Första av pappas födelsedagar som jag inte är där! Visst, vi va där igår och grattade honom, men ändå.. Måste ju säga att det känns lite konstigt att Inte vara där helt plötsligt efter 21 år!
Men han fick som sagt sin present igår; en bok som han ville ha! Han såg glad ut när han fick den iaf!! :) Det är huvudsaken! :D
Han fick även ett litet GRATTIS meddelande från mig nyss där jag skrev en lite truddelutt!! ;D (I den mån man kan i ett sms. hehe..)


Imorgon ska jag och älsk tillbaka in till Uppsala. Han ska besikta bilen och jag ska träffa Frida! :D Ska bli supermyys!!!


Jag måste fan komma iväg och träffa Elin när jag väl är i stan också! Sjukt längesen jag träffade henne och lilla prinsessan! Måste göras! :D


Nu ska jag, mitt lilla fetto, ta något att äta! :D
Ciao!

Ovido - Quiz & Flashcards