Tankar blir till ord !

Alla inlägg den 23 mars 2010

Av Matilda - 23 mars 2010 16:47

   Här är våran lilla prinsessa Alexis!


Jag vet att jag har varit dålig på att skriva! Men det har inte blivit många minuter alls vid datorn sen förlossningen! Jag har inte stressat till att komma åt en dator heller! Mesta dels av tiden sitter jag med min lilla sessa i famnen och myser!

Men just nu så ligger hon i pappas famn och myser framför tv'n. Så jag tänkte skriva ett litet inlägg!


Det var torsdagen den 11 Mars som värkarna satte igång. Under kvällen så blev det bara starkare värkar, och jag kunde inte sova mycket på natten. (Jag sov mellan värkarna. Var 15 min fick jag en värk typ..) Gick hela fredagen med värkar också! Ringde och pratade med sjukhuset och fick åka in och kolla hur tätt det var mellan värkarna. Men det var inte tätt nog. Åkte hem igen, men senare på kvällen/natten så åkte vi tillbaka till sjukhuset och den gången var det samma sak. Jag blev hemskickad, men denna gång med en sovdos, så jag skulle kunna samla lite krafter. Den natten sov jag som en stock!

Vaknade på lördag morgonen den 13 Mars och hade värkar igen. Gick med dom hela dagen. Och dom blev mer intensiva. Mamma och Kimmie tyckte att vi skulle ringa till sjukhuset igen, men envis som jag är så skulle jag se klart melodifestivalen först!

Efter den så ringde vi in och dom sa åt oss att komma in. Vi blev kvar denna gång.

Dom tog hål på hinnan i förhoppning om att det skulle gå snabbare. Men det gjorde det inte. Fick dropp som skulle skynda på det hela och efter massor av smärta så fick jag min efterlängtade epidural-spruta.

Den var woooooonderbar! Jag har nog aldrig mått så bra i hela mitt liv!

Haha.. Men det skulle snart förändras igen till det värsta och bästa jag har varit med om. Hur sjukt som helst!

Jag kunde verkligen inte föreställa mig hur det skulle kännas.. Men shiiiit vilken smärta! Jag skrek verkligen som en stucken jävla gris! Har aldrig haft så ont i hela mitt liv! 

Men när den där lilla skruttan kom upp på mitt bröst kunde jag inte göra annat än att bara titta på henne! Allt runt omkring mig bara försvann! Det var bara jag, Kimmie och Alexis! MIN lilla familj! Det var en sjuk upplevelse! Men så Jävla underbar!


Söndag den 14 Mars 2010, kl 07:13

kom alltså våran efterlängtade lilla sessa!

55 cm lång och 4050 gram! 

  


Nu ska jag tillbaka till min lilla familj och mysa mys! Ska försöka att uppdatera lite mer nu när man har kommit in i föräldrarollen lite! 

Mycket som förändras, but I Like it !!


/ Matilda

Ovido - Quiz & Flashcards