Tankar blir till ord !

Alla inlägg under november 2009

Av Matilda - 15 november 2009 02:57

Nu har jag inte vart inne och skrivit nu på ett tag. 
Och det, kära vänner, beror på att jag inte har varit hemma! :)
För i
Fredags, så ringde mamma och bjöd över mig och älsk på middag i Slavsta! Det tackade vi mer än ja till! Så vi gjorde oss klara och drog in till stan. Vi fick kanongod mat och sen kladdkaka och godis till fika. Jag åt verkligen så jag höll på att hamna i koma! :O
Men vad gör de om 100 år!? ;) Det är ju nu jag får äta, right? ;)
Vi sov över hos moran och faran, och vaknade trötta och sega idag, med en gosig hund i sängen. Myspys.. Det har jag saknat kan jag lova! :D Min lilla Boss!!! :D <3
Och den här dagen har vi hunnit med Alla föräldrar!! Inte illa pinkat!! :D
När vi hade ätit en kanongod middag (Igen) hemma hos mina päron, så åkte vi till Skarpis på fika hos Svärmor och Anders! Satt  och pratade om allt möjligt och klockan tickade på lika fort som vanligt! Men en Mycket trevlig fika blev det! Som alltid! :D
Efter det drog vi vidare hemåt. Men när vi börjar närma oss Östhammar så säger Kimmie:
- '
Ska vi inte ringa farsan och kolla vad dom gör..? Kanske dricka lite te där?
Ja, varför inte!?
Och visst, dom va hemma och vakna! Så vi drog dit och fick gott te!
Kollade på halva '
Die Hard 4.0'. Måste ju erkänna att vi kritiserade filmen mer än hyllade den. Jag är Iiinte så förtjust i Action alls.. Och där har vi svaret på varför jag inte gör det! Alla människor är Typ odödliga och det är För mycket överdrivna saker här och där, hela tiden. Men men.. Vissa gillar't.. Jag gillar't inte..! :D
Efter det så drog vi hem och jag kollade på finalen av Körslaget! Grattis Ola! Helt rätt lag vann!! -Tummen upp-
Men nu tänkte jag dra med min kära pöjk till sängen så vi får några timmars sömn i alla fall!!

Vi hörs folket!
Ciao! 

Av Matilda - 12 november 2009 14:23

  


Nu när dessa mörka tider kommer alltmer smygandes, så kan jag inte hjälpa att sakna Lucia tåget!
Visst var jag trött som ett as efter båda dagarna. Men det roliga vägde upp så himla mycket!!
Jag kommer ihåg det som att det var igår! Vi blev kallade till en liten träff, där vi skulle presentera oss och sjunga och grejer. Kort efter det skulle vi fotas en och en. Där träffades några för första gången, vilket var spännande. Man märkte snabbt att det var ett glatt gäng man hade att göra med. Dom flesta gick på samma skola, andra kände inte någon alls i gruppen. Men det gjorde liksom ingenting!
Vi började träffas och öva, vilket gick bra men bara blev bättre och bättre.
Lucian blev bestämd och efter de kände man att det närmade sig med stormsteg och alla såg fram emot det jättemycket!
Sen kom den dagen då vi skulle börja lussa! Det blev många stopp och många timmar, men ännu mer skratt.
Det jag minns nästa bäst är när vi satt på bussen mellan alla ställen och 'ladda' inför nästa ställe, då blev det stämsång på massa olika jullåtar. Hur mysigt som helst!!
På just detta kort, så är vi på slottet och ska just till att sjunga i ett av tornen. Och shit vilken känsla det var att sjunga där. I ett mörkt rum med 15 tjejer som lyser upp med sina ljus och vacker sång! Det var en sån mäktig känsla, så det går inte att förklara!!
Jag vill tillbaka och göra om hela grejen igen! Det var så himla kul! En sån sak som man sent kommer glömma!! :D


Annars idag då.. Jo, jag har faktiskt vart och tagit sprutan. -Klappa på huvudet- Kimmie också!
Vi tyckte väl att det var dags. Eftersom det är ett JÄVLA tjat om den där sprutan hit och dit!
'
Ååååh, nej du är gravid! Du MÅSTE ta sprutaaaan!'
Okej, jag har tagit den nu.. Nöjda? ;P Haha..
Nej, men nu har man det gjort och ska tydligen göra om de om 3 veckor igen.. Inte för att jag bryr mig, då jag inte är rädd för sprutor!
Såg dock en liten flicka idag som fick panik när hon skulle ta sprutan! Ååh, vad jag tyckte synd om henne. Hennes pappa var tvungen att tvångshålla henne för att hon skulle få den. Stackars liten! :(


Nu ska jag göra annat!


Ciao! 

Av Matilda - 11 november 2009 13:35

Jag sitter och funderar lite över Julen i största allmänhet. 

Kommer det någonsin att blir så mycket snö igen på backen som man hade Varje jul när man var liten!? Nja, tveksamt!
Jag kan inte säga att jag är galen i snö. För det är jag inte. Kallt och jävligt. Men de hör ju julen till! 
Så länge det inte blir en massa blask på backen så tycker jag att det faktiskt är mysigt!
Sen kommer det tankar som, hur och var ska jag och Kimmie fira våran första jul tillsammans? Vi har nu 3 familjer att 'välja' mellan. Men det kommer att lösa sig! Vi får helt enkelt vänja oss! :D Och det gör vi mer än gärna! Jag älskar ju hela högen/alla högar med familjer vi har! :D

 

Jag ser självklart fram emot första julen med våran lilla skatt! Det kommer helt plötsligt bli så mycket roligare att göra saker, som att fira jul!
Och det får in mig på nästa spår i huvudet. Det är rätt häftigt, hur man kan älska någon så mycket som man aldrig har träffat! :D På ett sett har jag ju 'träffat' h*n, men inte på riktigt.. Förstår ni? :D
Jag längtar så jag vet inte vart jag ska ta vägen! 
För varje dag som går, så känner jag mer och mer sparkar i magen av den lille!! Och det är så härligt!
Igår fick Kimmie sig en riktig känga när vi låg och mös i soffan framför en film! ^^
Jag tror faktiskt att vi kan vänta en liten karatekid! Haha.. Men de är väl inte så konstigt med en sådan mor och far? Right!? ;)
 

Nej nu ska jag hitta på något annat så länge!
Kanske skriver mer sen! De visar sig!
Ciao! 

Av Matilda - 10 november 2009 19:39

Ibland blir man indraget i något man absolut inte har något med att göra!
Som nu.. Jag blev idag indraget i något slags drama.. Där jag på något konstigt sätt blev tjuven, eller nåt sånt.. Jag har/hade absolut inget med det att göra, och har aldrig haft de..
Jag tänker inte dra upp va det handlar om. För de inblandades skull!
Men de är inget mer med det nu..
Tycker bara att det är jävligt märkligt när man inte har träffat dessa människor på Måååånader/år och ändå så blir man indragen.. Hoppas att detta läggs ner nu och inte dras upp igen..! För allas bästa!

 


Jag måste också säga GRATTIS till mamma som blev med jobb idag! Kanon!
Har inte pratat med henne sen hon fick beskedet, men hon hade sagt de till Kimmie då jag låg på soffan!
Verkligen hur kul som helst! Och jag hoppas och Tror verkligen att detta kommer gå hur bra som helst! Heja mamma!! :D




Somnade ett slag på soffan nu! Iiiinte bra! Hoppas att jag kommer kunna sova 'tidigt' inatt i alla fall.. Måste verkligen vända på dygnet igen.. inte sitta upp till 3, 4, 5 och sen sova hur länge som helst.. Nej nej, de går inte... Så ikväll blir de ändring på det!
Ja,ja, jaa! -Låter som lilla ödlan i 'Landet för länge sedan'-
Nu ska jag lyssna lite på musik och vänta på Kimmie som kommer hem snart (tror jag).
Han är iväg en snabbis med svärfa och jag orkade inte åka med. :D

 



Så..
Ciao! 

Av Matilda - 9 november 2009 17:50

Idag har vart en.. Mindre bra dag.
Vaknade sent och satte mig vid datorn för att fixa lite saker. Men när de inte gick som jag skulle så blev en hungrig Matilda på väldigt dåligt humör.
Dock så gick det över snabbt, då älsk hjältpe till!


Sen åkte vi till Colorama för att hämta ut tapeter och lim. Så nu är de bara att börja riva i rummet.. Eller snart.. Eller när de blir!
Men hur som, så kommer det nog bli hur bra som helst! Skulle bara vilja börja nu på en gång! :D Det kommer bli så jävla SNYGGT!!! :D


Annars händer de inte så mycket i mitt liv just nu!
Är trött för de mesta.. Men de är väl sånt som händer!
Magen växer så de knakar och det gör mig kärlek till Kimmie också!
<3
Är så jävla glad att jag har dig Bejbi!! -Nöjd-


Nu ska jag äta smörgåståårta och kolla på tv tänkte jag! :D

Och mysa lite kanske! ;)


Ciao!

Av Matilda - 8 november 2009 23:26

Idag ska man väl börja inlägget med att skriva Grattis till alla pappor!! :D Och min älskade Kimmie som snart blir pappa han med!


Dagen började med försovning.. Men de blev rätt bra ändå!
Hoppade in i duschen och sen bar det av till svärfar på lunch! (Frukost för mig och Kimmie.)
Satt där hemma och pratade och gick sedan ut på en promenad, som ledde till att jag och Kimmie gick hem då nästan hela familjen skulle komma hem till oss, så vi kunde fira min far! :) Dom kom hit och vi åt god smörgåstårta och kladdkaka! Sen åkte Jocke, Johanna och Jonte hem.
Vi andra (Jag, Kimmie, mamma, pappa, Daniel och Bossen) åkte hem till svärfar igen där de bjöd på whiskey till dom som ville ha. Efter att dom hade käkat så satte vi oss för att fika vid bordet. Där blev vi sittandes och pratade om Allt mellan himmel och jord! Sen blev det allsång då Åke kom på att han hade en gitarr i 'källaren'. Daniel stämde den och sen drog det igång, vilket jag tror Åke blev väldigt impad av! ;)
Whiskey-glasen fylldes på för den som ville ha och allsången fortsatte. Sen tyckte mamma och pappa att det var dags att åka hem. Så vi alla sa hej då och tyckte gemensamt att vi skulle göra om detta snart igen! :) Vilket jag tycker låter som en überbra idé! :D
Jag tycker det är så jävla kul att alla tycker om varandra och kan umgås så! :D
Så dagen har vart KANON! Hela alltet!
Föööööruuuutom EEEEN sak..!
VI hade tvättid idag! 12 - 22! Vilket vi tänkte att vi skiter i.. eftersom det är fars dag!
Jag tänkte ändå gå och visa mamma hur det såg ut där inne... Men då va de NÅN -?- som hade börjat tvätta på våran tid och inte ens brytt sig om att fråga..!? Hur!? Va!? Gör man så!?
Visst, vi tvättade inte.. men vi
KUNDE ha gjort! :O
Det är väl ren 'hyffs' att man inte tar någon annans tvättid! Så jag skrev en lapp och lämnade in där innan vi åkte till svärfar, som vi inte har fått nåt svar på.. Ska nog gå och kolla en gång till innan jag går och lägger mig..!
Det blev jag och Kimmie lite bittra på!
Fyy!

Annars har ALLT vart kanon!
Tack för idag folket!!
Ciao!

Av Matilda - 6 november 2009 23:42

Alltså! Shit!!
Jag säger dom Anders Bagge: 'Lägg ner Idol!!'
Jag vet att jag kommer att låta som en
total Idol-nörd nu! Men de skiter jag i!! Herre min Jesus!
Vinner inte
Erik Grönwall Idol 2009, så vet jag inte vart jag tar vägen!
Jag har alltid tyckt att han är kaaaanon! Men efter ikväll så var det bara så klart att det är Han, och Ingen annan, som ska vinna Idol! Oh herre min alltså..! :O

Lyssna och fucking njut!!!

Tack för mig.

Hej!



Av Matilda - 6 november 2009 09:44

Vaknade 'tidigt' idag eftersom jag skulle ringa några samtal.
Nu är det gjort och jag sitter här och kollar ut mot ett molnigt Östhammar och kan inte hjälpa att fundera över vad som händer idag.
Pratade med mamma igår och sa att jag tyckte att dom kunde komma ut hit. Och hitta på nåt.. -?- Vad som helst! :D
Så vi får se. Men om Inte, så får jag väl sysselsätta mig med något annat, såsom städning.. Blaah.. Det ringade inte alls lika fint i huvudet som det första alternativet faktiskt..! :P
Men vi får som sagt se vad dagen har att erbjuda!


Och en sak som jag glömde skriva igår, TYP det viktigaste i hela inlägget (inte lätt att vara senil!) är att Ämli kommer hem över jul och nyår!!! Wooooo! Eller hem?? Hon bor ju inte här längre. Men hit!!! Hon kommer HIT!! Wooooo!!
Nu är en liten Matilda glad. Ja, oh ja! :D

Så nu vill jag att de ska bli jul Snabbt av flera anledningar!!! :D -myser-


That's all for now!
Ciao!

Ovido - Quiz & Flashcards