Tankar blir till ord !

Alla inlägg under november 2009

Av Matilda - 5 november 2009 23:17

Här sitter jag, just inkommen från en promenad med älsk, rosig om kinderna (trots att det inte var så jättekallt ute) och myser med magen! Och kom just att tänka på en sak. Eller, jag har tänkt på det tidigare idag med..
Men jag tycker att veckorna bara Flyger förbi! Det är helt sjukt! För inte så länge sen va de Söndag och jag och Kimmie hade Massor med tvätt att ta itu med.
Och snart är det redan slut på Torsdagen..!
Jag tycker verkligen att tiden går hur fort som helst! Det var liksom 5 (snart 6) veckor sedan som jag och Kimmie var på ultraljudet! Jag hinner inte med.. Haha.. Snart är de jul och efter det så kommer vårat lilla underverk! Detta är så magiskt så de finns egentligen inte ord för det!
Detta året har gått så himla fort!!
I Mars så träffade jag Kimmie igen! (Egentligen av en ren slump på en fest, som jag och Johanna egentligen inte skulle på!)
Sen helt plötsligt så var det Maj, och mamma fyllde 50! Vilket vi firade med dunder och brak! :D Överrasknings-kryssning och grejer! :D
Och sen blev det Juni och jag fick en överraskning själv! En resa till Norrköping, där vi gick på Kolmården och sen tog in på hotell. Och där nånstans -?- blev jag gravid, utan en enda liten aning! ;)
Sen blev det Juli och vi fick 'the Big news' att vi väntade barn!
Efter det kom Augusti rätt snabbt och jag och Johanna åkte till soliga Bulgarien och hade en najs resa.
Kom hem och nu sitter jag här.. Redan November och jag har flyttat in hos Kimmie och bosatt mig rätt bra här ändå tycker jag! Det är fortfarande lite plock med saker.. Lite som ska upp på vinden och lite som ska upp på väggar och ner i lådor och så.. Men får jag/vi bara tummen ur så går det rätt snabbt! Så de är inget som jag oroar mig för! :D


Det var mitt 'tänk' för idag! :D
Jag får tänka mer sen! Utmattande! ;)


Ciao!


Just de! Älskar min älskling, men jag tycker fortfarande att han ska sluta snusa.. Typ Nu! ;)


Ciao igen! :D

Av Matilda - 4 november 2009 16:05

Sitter här och är faktiskt lite confused.. I'll tell you why!!
Jag gick till banken idag för att hämta en ny dosa till min internetbank, eftersom min inte funkade längre. Kom hem och kollade kontot, eftersom jag inte har gjort de på Månader.. :P
Blev inte så förvånad när jag såg hur de såg ut där inne.. Snustorrt.. :P
Men gick sen in på ett sparkonto som jag inte har vart inne på på länge och såg till min stora förvåning att jag 2006 hade en rätt stor summa pengar på kontot. Men att dagen efter hade det försvunnit igen! Och jag hajar inte vart de har tagit vägen! :O
Jag har pratat med både mamma och pappa om det, men ingen av dom har heller en aning om vad det kan vara för pengar..!
Jag måste gå till botten med detta..! Haha.. My Money!! :P


Hur som.. Vad har mer hänt idag..? Det har snöat lite. Men inte ens så mycket att det syns på marken! Tråk! Annars inte alls mycket som hänt! En rätt tråkig dag om jag får säga de själv.. :/ Inte kommer de väl hända så mycket heller.. Får väl lägga mig på soffan som vanligt och glo lite på tv! :) Det är de jag gör bäst!! :D
Eller spela lite spel! Har ju som sagt Nintendo spel på datorn nu! Har varvat ett Aladdin spel, och måste nu tvångsmässigt varva det andra med..! :P
Sen har jag typ 5 eller 6 st Sonic spel som jag känner att jag också måste varva! :P Haha.. Så jag har lite att roa mig med iaf, medans älsk är helt uppe i sina spel på 'Gladiatus'! Fattar mig inte på det spelet.. Men vad gör de? :D
På tal om min älskade pojk!!
SLUTA SNUSA! (A)
Nej men han är jätteduktig nu! Har dragit ner på snuset som tusan.. -Två tummar upp till honom- <3


Nu ska jag väl kolla vad som finns att äta!
Så.. Ciao!

Av Matilda - 3 november 2009 17:30

Tjing!
Sätter mig här en stund, medans jag väntar på att plattan ska bli varm! Jag ska nämligen vara duktig och laga mat! :D

Dagen som har varit har inte vart så himla händelserik. Vaknade och gosade med älsk, satte mig vid datorn och pratade med Ämli och Janina, åkte iväg till colorama för att lämna tillbaka boken vi kollat tapeter i, åkte upp till svärfar för att kolla om han va hemma (Men de va han inte), lånade iaf ståltråd och en tång av honom, åkte hem och satte oss vid datorn igen, och letade julmusik!! :)
      Matlagning på G!

Ca 1 h efter!
Nu har vi ätit mat! Det blev inget komplicerat, utan köttbullar och potatismos! :) Men gott va det!
Mätt som en plätt nu! :D

Vart va jag..?
Jo, julmusik.. Jag har redan (för rätt länge sen) börjat leta efter julmusik så jag kan göra min lilla egna lista på spotify! Så man 'slipper' låtarna som man absolut inte vill lyssna på! :D Hur bra som helst tycker jag!
Just nu sitter jag och lyssnar på '
Another Winter Night' på skivan 'Our Christmas' av Sanna, Shirley och Sonja. -Tips- Det var helst klart min favo-julskiva förra året! Och speciellt den låten med.. -Myser-
Jag har suttit och kollat ut massa julpynt i IKEA katalogen nu också! Fick den på posten för några dagar sen! Och har hittat massor som jag vill ha. Nya röda julkuddar, en svar (skitsnygg) julbock, lite julkulor i svart och rött och sen va de lite mer, som jag inte kommer ihåg nu! :D
Men nu vill jag att julen ska komma! Ååh vad jag tycker det är mys! :D
Ska bli kul att börja lite egna traditioner med älsk till bebben kommer.. Men vissa saker kommer jag aldrig att sluta med. Gamla traditioner, såsom att lyssna på '
O Helga Natt' med Jussi Björling vid 12 slaget, natten till julafton med en julmacka med julskinka och senap på! Och Julmust SÅKLART! :D

Nej, nu ska jag inte plåga er mer med mitt julmyspys längre.
För de ska jag göra en annan gång! ;)
Tro inte att ni blir av med det! Mouaha.. No way! ;)

Ciao!

Av Matilda - 2 november 2009 21:40

Idag har jag och Kimmie fått mycket tvätt tvättad. Dock inte allt.. Då kan ni bara tänka er hur jävla mycket tvätt vi hade! Men de är skönt att inte ha de liggandes överallt!
Vi börjar få ordning nu! Och det känns skönt som tusan!
På tal om att få ordning på lägenheten, så har vi idag vart till Colorama och bestämt tapeter till sovrummet. Och det kommer bli så sjukt jävla snyggt! Det kommer gå i brunt!
Ååååh, äntligen får jag ett sovrum i brunt!!! :D
Så nu har vi måttat upp allt och ska skicka iväg måtten till hyresvärden, så kanske vi till och med får tapeterna den här veckan! Och då kan vi dra igång och börja fixa värsta snart! Det känns verkligen hur bra som helst med allt just nu! :D


Igår köpte jag och älsk morötter och dipsås.. Och jävlar va gott de va! Så vi köpte mer idag! Ska fixa ordning det efter att vi har vart i tvättstugan för sista gången ikväll! :D Ska nämligen ner om 15 min igen!

Måste bara säga att, karatekid lever loppan inne i mammas mage! Det är fortfarande ovant att känna de lilla livet sparka i magen! Men det är så jävla mysigt!
Och det börjar bli tydligt nu också! Eller.. Börjar bli..? Det ÄR tydligt!!! Hur bra som helst! :D :D


Ni får ha de kanon!
För det tänker jag ha! :D
Ciao!

Av Matilda - 1 november 2009 12:46

Idag är de en STOR premiärdsag måste jag säga!
Jag tvättar i tvättstugan för första gången här i Östhammar! Tadaa!! Inte dåligt! ;)
Visst hade de vart skönt med en tvättmaskin i lägenheter, men de är ändå rätt skönt att Inte ha det, så man slipper bullret och så! Så får man ju lite frisk luft på köpet! (A)
Nu ska vi sitta här och vänta på att första maskinen ska bli klar så vi kan få de mesta tvättat idag! :) Skönt att få det rena kläder! :)


För övrigt så växer bebben på som tusan! Nu känner jag till och med sparkarna när jag sitter och står! Det är så jävla häftigt!! Men h*n blir lite blyg när folk ska känna på magen. Då blir det jättelugnt i magen! :P
Men nu har iaf mormor kännt, så nu är hon nöjd! När det blir mer får vem som helst känna! Bara kul tycker jag! :D


Igår va vi inne hos mamma och pappa på middag.
Magnus, Hanna och Märta är nere på besök! -Myser- Så nästan hela familjen + Maja va hemma hos mor och far och käkade middag! Gooott var det måste jag säga! Sen blev det efterrätt vilket bestod av glass och bäääär! hur gott som helst! Jag tror jag tog om 3 eller 4 gånger!! :D
Hemma äter jag och Kimmie nämligen aldrig glass! :P Så de va gott med det! :D


Sitter och lyssnar på nya singeln av Lady Gaga.. Mycket bra måste jag säga! Jag tycker om hennes musik!
På nåt sätt så tänker jag på Ämli när jag hör henne.. Jag vet inte varför! Måste vara för att jag saknar henne så fruktansvärt mycket!! Tänker på Dig varje dag gumman och kan inte vänta tills du kommer hem så jag får träffa dig igen!! -Låter kär i och besatt av- ;D You know I love ya! ;)


En annan tjej jag tänker på är Janina!
Jag vet att det går hur bra som helst för dig nu och kommer att göra det föralltid!! Du är en sån jävla stark tjej! You're one of a kind!
Sluta dock inte att höra av dig! Då måste jag åka hela vägen till dig för att säga det så du förstår att jag menar allvar! ;)


Nej nu ska jag äta lite och sen blir de till att springa ner till tvätten igen!
JUST DE!!!
Kimmie! Älskling!! SLUTA SNUSA!! Puss ;)


Ciao!

Ovido - Quiz & Flashcards