Tankar blir till ord !

Alla inlägg den 21 mars 2009

Av Matilda - 21 mars 2009 13:27


Denna helgen får man iaf något gjort känner jag! Idag när jag vaknade kände jag mig bakis och de kändes som min kropp tillhörde en 80åring! Snacka om att INTE vara van att jobba! Men sen var det inget 9 to 5 jobb igår heller..

Vaknade 0730, åkte då hem och käkade lite och drack kaffe. Sen bar det av till Tuna där vi skulle börja göra att Mat till "the rehearsal dinner".
Började jobba med mamma och svägerska klockan 0900 och vi började med att skala potatis, morötter, äpplen, rödbetor m.m Efter det skulle det göras potatisgratäng, sås och sånna saker! MYCKET mat blev det!
Många koppar kaffe blev det! =D

Åkte hem till Hanna för att "vila" och käkade lite pizza vid 16 tiden. Sen var det bara att byta om till snyggare kläder och fara iväg till stället vi skulle vara på. Väl där  var det bara att börja lägga upp allt på serveringsfat och börja blanda drinkar.
När alla hade satt sig, rullade kvällen på rätt bra! Springa fram och tillbaka och fylla på med mat och dricka.
(Shit vad med vin det gick åt! Haha..)
När alla hade käkat klart så fick vi hjälp med att plocka av borden, vilket var sjukt skönt.. (Annars hade vi nog vart kvar där i 1 - 2 h till!)
Vi var väl utanför dörren 0015 på natten! Men vad gör man inte! =)


Nu när jag är klar med detta inlägg så ska jag hoppa in i duschen och sen ska jag göra mig klar för ikväll.
Det blir till att jobba för samma människor som igår. Men idag ska jag sitta barnvakt åt 2 barn! (1730 till 24.. Tror jag..)
Vilket jag hoppas inte är lika ansträngande som gårdagen var! Hehe..
Men det tror jag inte!
Resultat hur kvällen har gått kommer väl imorgon om jag inte är helt död efter helgen och ligger i koma eller något sånt.. Men det tror jag inte! Hehe..



See ya!

Ovido - Quiz & Flashcards