Tankar blir till ord !

Alla inlägg under mars 2009

Av Matilda - 4 mars 2009 22:37


Ibland behövs det inte mycket för att en människa ska bli överlycklig!
Det märkte jag idag..

Eftersom gårdagen inte var den gladaste i mina dagar så tänkte jag väl när jag vaknade att denna kommer väl inte bli så mycket bättre. Men ack så fel jag hade..
Dagen började med att jag läste igenom lite fakta papper till min examen som är imorgon eller på Fredag (Beror på vad min lärare, Sven, säger).
Pratade med Johanna och vi började prata om att dra på en kryssning. Vi bestämde att vi skulle åka så snart som möjligt! Typ Lördag!! =D
 Sen gick pappa ut med hunden, bad mig därför att göra det sista med maten och då insåg jag att jag inte hade så mycket tid på mig. Skulle gå till bussen och sen åka och sjunga! Jag hann iaf, kom till Eriksberg och sjöng. Fick 2 nya låtar vilket va sjukt kul för att dom va roliga som tusan! =D
Kom hem och pratade mer med Johanna om kryssningen.. Sen skriver min kompis Viktor på msn och då ska han och hans kompisar ska åka Samma kryssning! Hur stor är chansen!? =D
Sen såg vi att alla bussar till båten var fulla! Struuul!
Men jag fixade skjuts med Kenth iaf! Så det löste sig!
MEN... Problemen var inte slut där!
18 årsgränsen gällde alla dagar UTOM Lördag! Woooo! STRUUUL!
Men varför inte försöka locka med målsman (Mamma och Pappa Blomkål!) - Självklart! =D
Allt löst! Allt bokat! (Tror vi). Ska ringa och kolla imorgon!

 Detta gjorde min dag till en sjukt bra dag! Fast det egentligen inte hända nåt speciellt!! Men dom jag tidigare skrev så behövs de lixom inte mycket för att en människa ska bli överlycklig!! 


Over and Out!


Av Matilda - 3 mars 2009 12:50



Dom säger att tiden går fort när man har roligt!
Men jag tycker inte att detta är roligt alls! Jag tycker bara att det är plågsamt och att det är som en jävla mardröm som man Aldrig lyckas vakna upp ifrån! =(

Dom säger att tiden läker alla sår, men jag är inte så säker på att den där jävla tiden gör det! Det känns iaf inte så!


Det har gått 2 år, men det känns fortfarande som att det var igår mamma ringde mig och berättade den hemska nyheten för mig!
Jag fattade ju först inte vad hon menade!
- "Vadå, Jimmy..? Borta?"
Men ändå långt inom mig så förstod jag att det var Dig hon pratade om!
Det kändes som att någon högg mig i ryggen och magen samtidigt med den största jävla kniven som finns!


Bara 17 år gammal skaffade du vingar och lämnade du oss!
Och än idag känns det ibland som att det inte alls är så! Att du fortfarande sitter och gör det du alltid har gjort! Och att du bara är ett samtal borta! Men sen kommer sanningen emot en som en käftsmäll och man inser att du kommer inte tillbaka kroppsligt!
Jag vet att du är med mig och dina andra nära och kära andligt. Och jag är så otroligt glad för det!
Men jag skulle ge allt, ALLT, för att bara få en sista timme med dig!
Se dig le igen!
Höra ditt skratt igen!


Du var lillebrorsan jag aldrig fick!
Du kommer alltid betyda världen för mig!

Du är älskad och saknad!


Av Matilda - 2 mars 2009 20:51

Det är inte lätt nu!

Mycket saker som händer och man hinner inte med att tänka på allt!

Det skulle behövas, men det blir aldrig av! =/

Måste sätta mig och tänka igenom lite saker! Vi får helt enkelt se när det blir av!


Är iaf sjukt glad att jag och Fia har börjat snacka! Känns verkligen som jag kan snacka med henne om allt! Även fast vi bara snackat i ca en vecka! Sånt är så jäkla skönt! =D

Det är inte alla man Kan snacka med!! Men Fia, känner jag, är verkligen en av de få!! <3 =D



Igår kom jag på att jag skulle färga håret.. Och den senaste tiden har jag bara färgat blondare och blondare, så jag har fått en förbannad utväxt!! Så jag tänkte om jag färgar det liiiiite mörkare så kanske det går ihop med min naturliga hårfärg! =D
Haha.. Ah just de!! Det blev lite mörkare än vad jag tänkte mig! Men jag har vant mig med det nu, efter ett dygn och tycker de ser riktigt bra ut! Nöjd som tusan!


That's all for now!

Over and out!

Av Matilda - 1 mars 2009 23:47

Nu kommer det igen.. Melodifestivalen, enligt mig själv!!


* Agnes Carlsson - Bra låt tyckte jag allt.. Men va hade människan på sig och va hade hon för pudelfrisyr egentligen!? Förlåt.. Men den tycktes inte om!


* Star pilots - VA HÄNDE!? För det första så va de fraser och melodi tagna från typ 2 olika låtar, och sen för att inte tala om deras kläder.. *Suckar* Näj, detta plam lyfte tyvärr inte för mig!


* Susanne Alfvengren - Men.. Haha.. Behöver jag säga nåt om detta?! Ärligt talat! Det såg ut som kvinnans klänning var giganorm och därmed att HON var det! Nej.. Lägg ner Susanne..!


* Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng - "Hej, vi spelar på sex så att folk ska ringa och rösta på oss".. Lite så kändes det som! Jättebra röster men fel låt och för mycket fejk-smile från som båda!


* Thorleifs - Haha.. Jag kan egentligen inte göra annat än att skratta! Tyckte låten var helt okej faktiskt.. Men inte i Melodifestivalen!! Okej ute på dansställen! Där skulle den gå hem hos alla över 60! =P


* Sarah Dawn Finer - Kan man göra annat än att älska denna underbart bra människan!? Vilken röst! Vilken låt! Mäktig! Tyckte den skulle gå direkt till Finalen! Men det löer sig i andra chansen! =D


* Next 3 -  16, 17 & 17 år.. Sjunger om "Sexy Lady" och "dina fuktiga läppar får mig ur balans"......... *?* Va hände!?
Nej men ärligt, den var Okej! Den funkade.. Men inget mer än det!


* Malena Ernman - Trodde inte att jag skulle tycka om låten! Men när den "kom igång" , blev jag faktiskt lite småkär i den! Helt klart värd att gå till Finalen!


______________________________________________


Åkte sen till krogen med Frida och Ämli. Kollade på Adam Tensta.. Eller jag hörde väl mest.. Stod långt bak och kände inte att jag ville trängas med alla fyllisar som stod längre fram!  Men han var bra!! =)
Det blev lite dans och skratt! Sen var det till att åka hem igen!
Men jag måste säga att helgen har vart bra!!


(Träffade folk som jag inte har träffat på längre! Sånt är alltid kul!)


Hade bra nu!
Och gör inget som jag inte hade gjort! ;)

See yaa!

Ovido - Quiz & Flashcards