Tankar blir till ord !

Alla inlägg under december 2009

Av Matilda - 7 december 2009 22:49

Hellå där, Kött och blåbär!
Jag sitter jag igen, som vanligt, framför dumburken.. Men ni är väl vana antar jag. Och eftersom ni läser mig blogg så ska ni inte klaga heller! ;) haha..


Ja.. Som ni kanske ser, så har jag också bytt look på min blogg! Med ny blogg-topp, och ny färg och lite så! Tyckte att det blev lite mer juligt på så sätt! AJ LAJK!!

Jaja, idag så har jag gjort mer snickers-kaka till mamma och pappa! Provsmakade den inte innan jag åkte hem igen. Men jag HOPPAS att den blev god! Haha..
Och sen så har jag packat ner mina knäck, som blev på tok för mjuka, i lådor, till oss, mamma&pappa och Daniel! Hoppas alla blir nöjda ändå! 
Jag är liksom ingen kock.. Så de blev som de blev! Bättre lycka nästa år! :D


Sen vi kom hem, så har vi packat ur bilen. Tagit in ALLA julsaker från bakluckan, och julklapparna som vi har köpt! Är dock inte klara än, men det hinner vi nog klart!
Det är ju faktiskt 16 dagar, 0 timmar, 50 min och 10 sek kvar till julafton.. Så lite tid har vi ju! :D
Så har jag börjat slå in klappar också! Det blev bara 3 stycken inslagna, då jag måste ha kartonger till dom andra klapparna! Och det hade vi inga inne nu! Men imorgon kanske!! :D

Nu ska jag hitta på nåt annat skoj!! :D

Hade kanon people!!
Ciao!
 

Av Matilda - 6 december 2009 21:14

Javisst!
Idag har det verkligen hänt saker kan jag lova!
Vi vaknade rätt sent, men hoppade upp och åt frukost med mor och far! Jag tog en dusch och efter det drog jag och älsk ner på stan och fortsatte med vår julklapps-shopping!
:)
Vi har inte så många klappar kvar att handla nu, självklart så har jag inte handlat nåt till Kimmie än, eftersom han har vart med hela tiden. Men det löser sig.. Jag får allt smita iväg nån dag och köpa! Jag TROR jag vet vad jag ska köpa till honom redan! Men vi får se om jag kanske hinner ändra mig! :D

När vi kom hem så åt vi god mat som pappa så fint hade lagat, och sen satte jag igång att göra knäck!
Det blev rätt många måste jag säga! Kul som tusan. Men jag fick ont i ryggen (som vanligt) och blev lite skakig i armen, eftersom jag spände varenda muskel som jag har i hela armen! Och det är Många!! Hahaha..!
Nej men skämt å sido.. Kimmie fick sin vilja igenom och fick Några knäck med sötmandel i.. Men det är han värd, min lilla plutt!!
:D 

Nu sitter jag och gör ingenting faktiskt. Irriterar mig lite över att mitt 'A' har blivit lite slött.. Helt ocoolt!
Tanken var att jag skulle göra snickers-kaka idag också. Men det tar jag imorgon på dagen innan vi drar hem igen! :D 

Men ni får hade så bra och ta de lugnt på vägarna!
Ciao!
 

Av Matilda - 5 december 2009 20:53

Hallå där! Kött & Blåbär!

Lördag idag då och V.28  har vi gått in i, och magen växer verkligen så det knakar!! Kanske inte knakar (som ni kanske förstår), men magen skuttar verkligen på mig ibland! Jag tycker verkligen att det är Hur Mysigt som helst! När det inte gör ont!
:O
Och ibland gör det riktigt ont när h*n får in en bra spark på revbenen eller någon sånt. Uj uj.. DÅ är inte det inte kul att heta Matilda inte! ;P

Jag och Kimmie har vart och handlat lite julklappar, men är långt ifrån klara!
Men det känns ändå skönt att ha börjat med det!
Vi tänkte åka ner på stan imorgon och kolla lite mer julklappar! Hoppas att vi hittar till alla, så vi får det klart! Så kan jag börja slå in klapparna!
Jag tycker det är så sjukt mysigt, får dock lite ont i ryggen, men det är smällar man får ta! Det är ju kul ju!
:D
Sen efter julshoppingen, så tänkte jag åka hem och försöka få mamma att baka lite med mig.. Vi får se vad det blir. Tänkte lite knäck och snickerskaka!
:) Sen får vi se om det blir något annat!
Sen tänkte jag kanske träffa lite vänner, när jag ändå är inne i Uppsala! Men vi får se hur det blir med det! Hoppas kan man ju alltid!


Nu har jag druckit lite kaffe (för andra gången sen jag blev gravid) och sitter och kollar på Robinson! Så ni får ha det så bra! För det tänker jag!! :D

Ciao!
 

Av Matilda - 4 december 2009 20:23

Halloj igen!
Nu är vi hemma igen! Kom faktiskt just hem från Skarpis!
Sitter här och kollar på Idol och äter egengjorda snickers! Hur goda som helst verkligen! Tycker i alla fall jag! (A)
Mycket enkla att göra!! Vill ni ha receptet, så är det bara att säga till!!
:D

Nej, nu är det Erik som ska sjunga! Det betyder att jag ska fokusera Allt jag har på Tv'n!!

Så vi hörs vid ett senare tillfälle!!

Hade bäst!!
Ciao! 

Av Matilda - 3 december 2009 10:14

Hallå där! Kött och blåbär:D


Vet att jag har vart lite inaktiv nu, men jag har en Bra anledning! 
Jag och älsk är nämligen hemma hos svärmor och Anders och är hundvakter, medans dom är i London!
Jag måste ju erkänna att jag är lite avis, men.. What to do? 
:D  En annan gång!:D
Och som rubriken säger, så bor dom rätt off!! Hehe.. Men det är mysigt här måste jag säga! Stort hus, stor tomt och ja.. Stort helt enkelt! 
:D 
Får höra nu av älsk att det är mellan 8 - 9000 kvm tomt.. Så.. Det är stort! 
:DJag gillar't!!


Det är rätt tomt i mitt lilla huvud just nu, men det kan bero på att jag har vart vaken sen ca 7 imorse.. Och sånt är jag inte van med.. Nej nej..! -Skakar på huvudet- 


Jag vill i alla fall i detta inlägg skriva och Tacka mina läsare!!! 
Hade nästan 700 st förra månaden! Det värmer att ni följer mig lite!! Även fast jag kanske inte är så jävla intressant alla gånger, så känns det kul ändå! :D
 TACK

Nu ska jag kila och göra nåt annat!
Men jag återkommer när vi kommer hem igen! Vilket blir i helgen nångång! :D


Ciao! 

Ovido - Quiz & Flashcards