Tankar blir till ord !

Alla inlägg den 4 juni 2010

Av Matilda - 4 juni 2010 19:04

  

Jag måste faktiskt skryta lite om min dotter! Hon är helt fantastisk! 

Enda från början har hon vart ett exemplariskt barn! Och vi har blivit riktigt bortskämda med denna lilla tös! 

Hon sover Hela nätter! Vaknar hon på natten ( vilket händer väldigt sällan ) , så stoppar vi bara in nappen i munnen på henne, så somnar hon om igen! Hon skriker nästan aldrig! Endast när hon är hungrig eller övertrött. Annars låter hon bara lite.. 'Pratar' och jollrar. Hon kan avbryta ett litet gnäll och börja tokle! Och så har hon vart hela tiden!

Hon är världens gladaste tjej och roar sig själv rätt bra faktiskt! Självklart så kan hon bli ledsen och vilja ha närhet som alla andra! Men i stort sett så är hon glad hela tiden! :)

Nyss somnade hon i min famn, så jag lade ner henne i vagnen, så hon kunde fortsätta sova där. Men nu vaknade hon och ligger och kollar på sin nya mobil och pratar lite för sig själv! Ibland hör man hur hon skrattar till! Hon är HELT underbar min lilla sessa!!

Jag måste erkänna att vi var lite oroliga att det skulle bli 'jobbigt' och mycket att bli föräldrar! Men hon är så jävla snäll! 
Och nästan alla säger till oss att hon är förvånansvärt lugn och glad! Och jag bara tackar och tar emot! För det är så kul att andra tycker lika som en själv.

För alla föräldrar tycker ju att ens barn är det bästa som finns! Självklart är det så!

Men när man får höra av andra att hon är så snäll, och att det är sällsynt, så blir man glad!


Jag Älskar Min Sessa! 

  

Av Matilda - 4 juni 2010 16:13


Har gått runt på stan idag med mamma och Kimmie. Och idag tar alla uppsala-bor studenten! Och jävlar vilket drag det var! Lastbilar, traktorer med släp, snygga bilar med studenter överallt! Det spelades hög musik och alla var taggade som fan!

Och jag kan ju inte komma och säga att jag inte vill tillbaka dit jag med! 

Det var tider det! Men inget släp blev det för mig.  Jag åkte cab med mamma's kompis! Det gick kanon det med! Hon tutade när hon åkte förbi folk och skrek lite ikapp med mig! :) Men sen va det ju nymamman, så det är ju förståeligt! :)


Jag kom på idag när jag gick på stan att jag saknar min lilla Frida!

Hon är i full gång med att renovera sitt hus nu, och har kanske inte jättemycket tid mellan jobb och renovering.

Men jag saknar na'!!

En massa också! 

  


Nej, nu ska jag ta min kära pojkvän i handen och gå ut med sessan och hunden! Vi är nämligen hos mamma och pappa! Förvånade va? ;) Haha.. Märks det bra att jag trivs här eller? ;P Höhö..


Ovido - Quiz & Flashcards