Tankar blir till ord !

Direktlänk till inlägg 15 juni 2010

Stor tjej och även mammig!

Av Matilda - 15 juni 2010 16:10


Lillan har blivit jätte-mammig! Haha.. Idag när mamma och moster var här så passade jag på att hoppa in i duschen. Så lillan hade sällskap medans jag var borta!

Men hela tiden jag var i duschen så hörde jag hur hon var ledsen och grät! Hon blev tyst korta stunder bara! Och när jag kom ur duschen, så står mamma och dansar med henne i köket, men lillan gråter och är ledsen ändå! Jag tittar fram och gör lite ljud (så hon hör att jag är där), då kom det ett Litet smile fram! Haha.. Söt!! xD
Sen satte sig mamma med lillan i soffan! Men hon blev ledsen rätt snabbt där också! Så tog jag henne och satte henne i mitt knä, stoppade in nappen och guppade lite. Då somnade hon nästan direkt! Hahaa..

Mamma och moster konstaterade då att hon har blivit mammig!


Mamma; 'Ja, hon är ju 3 månader nu!

Då brukar dom ty sig lätt till nån!

Och det är du Matilda!'


Haha.. Ja men iofs så kanske inte det är så konstigt, eftersom vi är ensamma hemma hela dagarna också! Det kan nog lätt bli så!
Men jag klagar inte! Älskar ju min prinsessa mest av allt i hela världen! :D


Idag fick vi även lite saker! Lillan fick 2 par strumpor av gammel-moster! :D Jättesöta med spets!

Av mormor fick hon en Jättesöt body i rutigt tyg, och en heldress i samma tyg!! AS-söta! Jag lägger upp bild på de sen!

Lillan fick även en 3 månaders present av sin kusin Märta! En liten tallrik med bestik till! Med en anka på! :D Kommer verkligen behövas sen! Tackar så mycket Märta!! Och föräldrarna också självklart! ;)

Seeeeeen fick även jaag 2 linnen av mamma! Ett rosa och ett vitt med rosa blommor på! Skitsött!! Var bara tvungen att slita på mig det på en gång efter att jag hade duschat!! :D Satt som en smäck! :D


Nu ska jag kolla vad vi ska äta idag! :D
Tjiiing! :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 12 januari 2011 22:24

Ut med det gamla och in med det nya, brukar man väl säga? Därför byter jag nu blogg! Jag kommer att ha denna kvar ett tag, så att alla läsare hinner med att hitta in till den nya! :D www.nattstad.se/Freaky So dont forget to check it ...

Av Matilda - 29 december 2010 23:00

Jag gick för ett tag sen in och kollade statistiken. Jag brukar ha runt 400 läsare i månaden.. Lite beroende på hur mycket jag skriver och så!Men till min förvåning, så hade jag Över 300 läsare den 4e December! Och jag skrev inte ens nånting då! Jag ...

Av Matilda - 29 december 2010 13:16


2010 har verkligen vart ett lyckans år!Men det har inte bara vart klarblå himmel och stilla vatten! Nej, absolut inte. Men alla år har ju sina ups and downs.. Jag har inte mått så bra! Men det är inte för att saker och ting runt mig är dåligt!! Tvä...

Av Matilda - 28 december 2010 00:47

Först och främst så har julen vart kanon!! Trevliga människor och mycket mat! Klappar till barnen och tindrande ögon! Men det var väl inte därför jag började skriva! Ville bara klargöra så ingen tror nåt annat!! Så Tack alla!!   Men såhär är de...

Av Matilda - 11 december 2010 13:10

Nej, det här är fan inte okej asså! Julkänslan har FORTFARANDE inte slagit mig i ansiktet, och det är bara 13 (!!!!) dagar kvar till jul! Jag vet inte vad jag ska göra!! Jag och pappa har bakat de traditionella biskvierna, jag har julpysslar och sa...

Ovido - Quiz & Flashcards