Tankar blir till ord !

Alla inlägg den 4 februari 2010

Av Matilda - 4 februari 2010 20:56

Idag var det föräldragrupp i Gimo igen! Och idag var vi inte fullt så många som sist! Men det är skönt att det kanske inte är så många varje gång. Blir lätt varmt i ett litet rum med över 30 pers.
Och idag pratade vi om amning! Tycker att det är bra att man pratar även om det. Eftersom vi alla i gruppen ska ju blir mammor för första gången!! Så ingen vet ju hur det går till! Och jag tycker att barnmorskan är så bra, för hon förklarar hellre lite extra än att bara säga nåt ord och sen gå vidare! 
Sen pratade vi också om första tiden med bebisen i hemmet och så! Jag tycker allt ska bli jättespännande och Självklart så är det läskigt! Så känner nog alla när det är första gången för någonting!
Men ibland känns det som att jag är den enda i hela världen som är rädd och nervös inför hur allt ska bli! Förlossningen och hela grejen med att bli mamma! Det är så sjukt jävla stort så ni anar inte! (Ni som inte har varit med om det själva!!)  
Jag har faktiskt ställt in mig på att jag kommer gå över tiden och att det kommer göra förjävla ont! Då kan det bara bli bättre..? Eller? Haha.. Kanske är jättedumt! Men sån är jag!  


Nu ska jag förtsätta kolla på Made In Sweden! Och sen plugga vidare!

Ciao! 

Ovido - Quiz & Flashcards