Tankar blir till ord !

Alla inlägg den 14 februari 2010

Av Matilda - 14 februari 2010 15:46

Ska börja inlägget med att tacka Benita, Anders, Åke, Maggan, Mamma, Pappa och Kimmie för en kanonkväll igår! Mycket gott att äta och mycket skratt blev det! Precis som jag trodde att det skulle bli! Det får vi ta och göra om snart tycker jag allt!! 

Nu över till idag!
Jag fattar inte varför folk ska sitta och klaga på att det är Alla <3 Dag! Det är en vanlig dag! Precis som Alla andra! Javisst!
Men varför inte sätta guldkant på vissa dagar? Jag menar, vi har 365 dagar om året! Varför då inte ta denna dag med en liten nypa salt?
(Om man nu inte vill 'fira' den! Det är ju trots allt bara EN dag!)
Jag tycker att det är ett bra syfte med just denna dagen! Och jag tar den inte som att man Bara ska uppvakta sin älskade!
Man ska visa dom man älskar just att 'Jag Älskar Dig! Tack för att Du är Du!'

(Nu kanske detta inlägg börjar blir lite luddigt.. Men det är bara mina tankar som spottas ut just nu!)
Varför åka och sätta blommor på ens nära och käras gravar på 'Alla helgons Dag' egentligen? Varför inte göra det egentligen vilken dag som helst!? 
Det är många som inte tänker längre än vad näsan räcker tycker jag! Och det är lite synd! Och nej, jag syftar inte på någon speciell person i detta inlägg! Detta är bara mina tankar! Och som sagt så tycker jag att det är synd att folk inte kan ta denna dagen med en nypa salt och bara glädjas åt andra! 
Men om folk tänker sitta och vara negativa över En enda dag, så varsågod! Det rör mig inte i ryggen! 

Jag vill också lägga till att jag har världens bästa älskling och världens bästa familj och svär-familij!! Ni är bäst! Tack för att ni finns!!

  

Ikväll ska jag och Kimmie hem till Åke och Maggan och äta god mat och ha det massa trevlans!!!  

Så tjing på er!! 

Ovido - Quiz & Flashcards