Tankar blir till ord !

Direktlänk till inlägg 19 februari 2010

Fredag - Ibland orkar man bara inte..!

Av Matilda - 19 februari 2010 16:25

Ibland tror jag att jag försöker vara lite starkare än vad jag egentligen är! Det blev nog lite så idag...
Jag satt och pratade med mamma på msn som jag alltid gör, och vi började prata om bakning, och bakning ledde på något konstigt sätt till gravidförsäkringar. ( Det är helt sjukt, I know, men vi har inte skaffat de än. Har alltid varit annat som har dykt upp, och det har bara inte blivit av! Plus att vi inte har världens bästa ekonomi just nu heller, tyvärr! )
Det gick en stund och sen ringer telefonen. Jag svarade och det var pappa. Han sa att mamma hade pratat med honom om försäkringen, att jag var lite orolig över den och så.
Jag kände i hela mig att jag ville börja gråta. Men jag höll tillbaka tårarna! Vi pratade lite om olika försäkringar och han sa att jag skulle kolla lite och så skulle vi höras sen.
När vi hade lagt på luren så bubblade verkligen Allting upp och jag kunde inte hålla tillbaka tårarna. Jag fick inte hejd på dom! Jag grät och grät, och ska jag vara helt ärlig så kände jag mig minst på jorden just i det ögonblicket!
Jag skrev till mamma att jag ville att hon skulle ringa mig igen, telefonen ringde och där var pappa. Jag fick inte fram ett ljud, jag bara storgrät. Pappa trodde att jag hade ont stackar'n! Haha.. Men så var ju som tur var inte fallet.
Han gav mamma telefonluren och jag fick bara ur mig;
'Varför skulle vi skaffa barn nu?? Jag kan ju för fan inte ens försäkra mitt eget barn! Hur ska vi kunna försörja vårat barn om vi inte ens kan försäkra det!?
Jag vet att jag kommer kunna ta bäst hand om mitt barn, med all den kärleken jag har att ge! Och all den kärlek som Kimmie har att ge! Men just då kändes allt bara så jävla skit! Ingenting var bra just Då!
Jag grät och grät, men tillslut så lugnade mamma ner mig och vi satte oss och kollade lite på försäkringar och det slutade med att jag tecknade en och papperna kommer väl nästa vecka!
Helt plötsligt kändes det genast mycket bättre, och allt det där som jag grät för var borta! Men det kändes bara så himla skönt att gråta ur sig! Det tror jag verkligen att man behöver göra ibland. Utan att det ska vara någon speciell anledning!


Sen kom Kimmie hem och jag berättade vad som hade hänt och han sa till mig att 'Allt kommer att lösa sig!' Och jag tror verkligen på honom när han säger det!
Jag har verkligen världens bästa mamma, pappa och pojkvän! ( Och självklart övriga familjen och vänner också! ) Men just Nu behövde jag dom och dom fanns där för mig! Och det var så Jävla skönt!!!

  


Nu mår jag super igen och jag är klar med det tredje uppdraget! Inskickat och klart! Skööönt!
Så nu tänkte jag kolla med min älskling vad vi ska äta och sen ska jag bara vara ikväll! Ligga på soffan och vicka på tårna som barnmorskan säger att vi gravida kvinnor ska göra!

   


Hoppas att ni har haft en härlig dag trots mycket snö och kalla grader!!

Ciao! 

  

 
 
Ingen bild

mamma

22 februari 2010 14:50

Gumman då!! Ibland är det så jobbigt att ni bor ute i Östhammar..jag skulle bara vilja springa över o krama dej! jag vet hur du känner det. Jag har varit i din sits oxå som du vet. Allt gick fort vi hann inte tänka förrän vi stod där med ett liten bebis!
Men se idag...allt har gått bra, alla mår bra. visst jag ska väl inte säga att allt varit en dans på rosor....men vi har fixat det med hjälp från våra föräldrar o NI kommer att klara det oxå med hjälp av oss o Åke o Maggan o Benita o Anders! Det kommer att gå bra. Ni har alla oss, och ni har alla era syskon!! Alla finns här för er!
Älskar er massor!! Längtar massor oxå!
Kramen!

 
Natti

Natti

23 februari 2010 12:32

Du är så stark gumman! Allt kommer gå jättre bra för du kommer vara en underbar mamma! Jag och johanna pratade om könet på lilla miraklet och kom fram till att hon tror att det är en flicka och jag tror att det är en pojke. hihi spännande! :) Håller alla tummar och tår får din skull!

http://www.nattic.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 12 januari 2011 22:24

Ut med det gamla och in med det nya, brukar man väl säga? Därför byter jag nu blogg! Jag kommer att ha denna kvar ett tag, så att alla läsare hinner med att hitta in till den nya! :D www.nattstad.se/Freaky So dont forget to check it ...

Av Matilda - 29 december 2010 23:00

Jag gick för ett tag sen in och kollade statistiken. Jag brukar ha runt 400 läsare i månaden.. Lite beroende på hur mycket jag skriver och så!Men till min förvåning, så hade jag Över 300 läsare den 4e December! Och jag skrev inte ens nånting då! Jag ...

Av Matilda - 29 december 2010 13:16


2010 har verkligen vart ett lyckans år!Men det har inte bara vart klarblå himmel och stilla vatten! Nej, absolut inte. Men alla år har ju sina ups and downs.. Jag har inte mått så bra! Men det är inte för att saker och ting runt mig är dåligt!! Tvä...

Av Matilda - 28 december 2010 00:47

Först och främst så har julen vart kanon!! Trevliga människor och mycket mat! Klappar till barnen och tindrande ögon! Men det var väl inte därför jag började skriva! Ville bara klargöra så ingen tror nåt annat!! Så Tack alla!!   Men såhär är de...

Av Matilda - 11 december 2010 13:10

Nej, det här är fan inte okej asså! Julkänslan har FORTFARANDE inte slagit mig i ansiktet, och det är bara 13 (!!!!) dagar kvar till jul! Jag vet inte vad jag ska göra!! Jag och pappa har bakat de traditionella biskvierna, jag har julpysslar och sa...

Ovido - Quiz & Flashcards