Tankar blir till ord !

Direktlänk till inlägg 4 januari 2010

Måndag - Åt helvete...

Av Matilda - 4 januari 2010 14:25

.. med allt som måste göras som man inte gör.. Om det nu är lathet eller vad det nu är, så Orkar jag inte göra det nu!
Jag har ingen ork i kroppen och 2 dagar i rad har jag nu somnat på soffan och legat där och grisat. Visst, har det inte vart långa tider. But still!!

Igår hade jag en sån ; ingenting-är-kul-och-jag-vill-inte-någonting-dag!!
Hur tråkigt som helst verkligen!
Fick tankar som; Vad har jag gett mig in på? Kommer jag att klara detta? Tänk om Inte........?
Men jag vet att det bara är spöken i mitt huvud som gör så att dom tankarna kommer. Det är inte de att jag Alltid känner så! För jag vet vad som kommer att hända! Jag vet att jag kommer klara detta! Jag bara Vet!
:D Och det känns hur bra som helst!! Så de så!

Jag blir så glad varje gång som jag får en kommentar av Janina i bloggen! Jag blir som peppad på nåt sätt när jag läser dom! Jag blir glad enda in i själen! För den människan, ska ni veta, har inget ont i sig! Det är bara Sweetness rakt igenom! Och det är så härligt! ALLA behöver en sån människa i sitt liv! Och jag är så glad att jag har henne!!
:D
Och för att svara på hennes kommentar (och så ni andra får veta också) så mår vi alla 3 superbra!! Vi växer för var dag som går... I alla fall jag och bebis! Chubbie (Kimmie för er som inte vet) växer också. Fast inte på samma sätt som oss 2! Han växer in i pappa-rollen och blir mer stolt för varje dag som går! Är Så glad att jag har honom! Annars skulle jag aldrig klara detta tror jag!

Nej, nu ska jag ta någonting att äta och sen kanske man ska pallra sig ut på en liten promenad!

Ciao!
 

 
 
Janina

Janina

4 januari 2010 18:13

Haha! Kimmie for er som inte vet! Alska den kommentaren! ;) Nu vet alla och alla undrar sakert hur javla elaka vi ar som kallar honom det?! Eller iallafall jag! :P Babe, jag vet att det ar jobbigt ibland och "deppis-grisa pa soffan-attacker" far vi alla! Tro mig! Du kommer klara detta galant narmare bestamt UTMARKT! Du kommer bli en av de basta mammorna i UNIVERSUM (vilket jag inte tvekar en sekund pa!) Och Chubbie gor bra ifran sig som redan nu vaxer in i ansvaret, ett ansvar som aldrig forsvinner :)

Du/Ni har ALLTID mig! :)
Puss pa er!
( Och grattis till mig! :D hahahhaa.. )

http://www.janineeonelifeliveit.blogspot.com

 
Ingen bild

mamma

4 januari 2010 21:57

hej gumman!
Du ska veta att det är helt normalt att känna som du gör just nu! Man orkar/vill inget ibland. So what?? ta dagen som den kommer, det är NU du kan göra det, sen är det lite svårare, du vet!!! Sen det där att du grubblar o så...det är OXÅ normalt!! Klart du funderar när du går där med din mage som växer så det knakar! HUR ska det bli? Fixar vi det här? Fixar jag det här? det finns tusen frågetecken..men du ska se de rätas ut sen...de blir utropstecken ist !!! NI fixar det! Så känn inte att det är konstiga tankar eller så...det är helt normalt!
Du och Kimmie är så fina, ni passar såå bra ihop. Jag är så glad att det är just NI som ska få detta lilla barn, som gör att jag blir mormor för första gången.
Gläd er över det som är på G, det är den finaste gåvan man kan få.
Gläd dej oxå åt att du har Janina, även om hon är långt borta så är hon inte borta för alltid! Ni har varann ändå! Va rädd om de som är dina riktiga vänner!
I nöden prövas vännen säger man. Du har nu sett vilka som är dina Riktiga vänner!
De som finns där för dej trots att du är gravid, som ställer upp även nu!!! Va rädd om de som är äkta!
Älskar dej min lilla unge!!
Puss Mamma!

 
Ingen bild

Ämli

4 januari 2010 22:38

Kan tänka mig att det är jobbigt vissa perioder,men jag vet att du är en stark tös som nästan alltid har ett leende på läpparna och ser det positiva i saker och ting! Tänk när det lilla livet kommer ut till världen,till sin mamma och pappa. Det blir både nytt för Skrutten,och dig och Kimmie! Det kommer bli ett minne för livet,ett minne som varar hela tiden,i verkligheten!
Nu skriver jag massa onödigt:)
Sov gott gumman!/Em

 
Ingen bild

Babeel

10 januari 2010 15:03

Hej babe! Jag vet också att du kommer att klara det här skitbra! Det är som sagt helt normalt att känna och tänka såna saker, det här är ju en helt enorm förändring i ditt/era liv och det är klart det känns lite läskigt också. Men en förändring till det bättre såklart. Du tog ju så bra hand om mig när vi var yngre ;) haha, så jag är helt övertygad om att du kommer klara det här utan problem, varför skulle du inte? Du är ju världens bästa matilda. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 12 januari 2011 22:24

Ut med det gamla och in med det nya, brukar man väl säga? Därför byter jag nu blogg! Jag kommer att ha denna kvar ett tag, så att alla läsare hinner med att hitta in till den nya! :D www.nattstad.se/Freaky So dont forget to check it ...

Av Matilda - 29 december 2010 23:00

Jag gick för ett tag sen in och kollade statistiken. Jag brukar ha runt 400 läsare i månaden.. Lite beroende på hur mycket jag skriver och så!Men till min förvåning, så hade jag Över 300 läsare den 4e December! Och jag skrev inte ens nånting då! Jag ...

Av Matilda - 29 december 2010 13:16


2010 har verkligen vart ett lyckans år!Men det har inte bara vart klarblå himmel och stilla vatten! Nej, absolut inte. Men alla år har ju sina ups and downs.. Jag har inte mått så bra! Men det är inte för att saker och ting runt mig är dåligt!! Tvä...

Av Matilda - 28 december 2010 00:47

Först och främst så har julen vart kanon!! Trevliga människor och mycket mat! Klappar till barnen och tindrande ögon! Men det var väl inte därför jag började skriva! Ville bara klargöra så ingen tror nåt annat!! Så Tack alla!!   Men såhär är de...

Av Matilda - 11 december 2010 13:10

Nej, det här är fan inte okej asså! Julkänslan har FORTFARANDE inte slagit mig i ansiktet, och det är bara 13 (!!!!) dagar kvar till jul! Jag vet inte vad jag ska göra!! Jag och pappa har bakat de traditionella biskvierna, jag har julpysslar och sa...

Ovido - Quiz & Flashcards